"Våldtagen modell"

I dagens Aftonbladet står det:

"Hennes modelldrömmar ledde henne rakt ner i helvetet.

När mannen som kallade sig fotograf våldtog Susanna, 19, började hon förakta sin egen kropp.

— Jag hatar mig själv för att jag gick på hans ord om modellkontrakt, säger hon i dag.

Caroline Engvall"

Ibland vill man bara dunka skallen i väggen å undra HUR blåst man få bli. Nu säger jag inte att de är rätt av nån att våldta en annan men herregud om man får ett förslag av en främling om att få ett modellkontrakt så måste man ju ta reda på om de ligger nån sanning bakom!
HUR många sånnahär artiklar ha man inte läst de senaste åren? Massor kan jag meddela. Man är inte berättigad att dela ut modellkontrakt bara för att man äger en kamera och studioutrustning, herregu då skulle till å me ja kunna ge ut sånna.
Och hur tänker småbrudar när dom träffar fotografer eller i detta fall våldtäktsmän ensam? Ha dom inte lärt sig nånting av alla dom andra småbrudarna som råkat ut för sånnahär idioter? Tror dom på allvar varenda gång att just DOM är så spciella och snygga att dom kommer lyckas å de finns ingen risk i världen att dom ska bli lurade av en idiot me en kamera?
Är folk så kåta på att bli "känd" att dom faktiskt riskerar sin säkerhet?

Nu är jag kvinna och fotograf och folk brukar ha mer förtroende för mig i många fall. Jag säger oxå till modeller jag inte känner att dom får ta med sig någon för att känna sig mer säker. Men samtidigt kan ju de va att binda ris åt min egen rygg för om ja ta hit en manlig modell att fota och han tar med en manlig vän då är dom två stycker som kan göra mig illa. Fast till skillnad mot dessa som blir lurade och våldtagna brukar jag oftast fota modeller genom kontakter så jag har bakgrund på dem och vet att de är folk man kan lita på.
Får hoppas att småbrudar börja va mer rädd om sig själv å sluta va så blåögda, de är en på 10000 som bli uppraggad av en riktig modelljägare på stan. 


Kommentarer
kg

Minns minsann när jag fotade dig första gången, jag hade en stor o kraftig polare med mig, hur många hade du själv med dig ;-)

2011-04-13 @ 18:45:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0