Borttagning av makeup!

Kom just på att jag skriver om en hel del makeup man kan smeta in sitt ansikte med för att bli finare men jag har inte skrivit vad jag använder för att ta bort sminket.
Nu kommer hur många som helst tycka att jag är extremt äcklig men jag ska härmed erkänna att jag sällan och aldrig tvättar mig i ansiktet. Visst jag duschar varje dag så naturligtvis har jag vatten i ansiktet men jag tvättar det inte med tvål och vatten varje dag så som man lärt sig då man va liten.
Då jag tar bort smink använder jag inte vatten överhuvutaget och absolut inte tvål..
Jag använder dessa:
 
Ansiktsservetter från Yves Rocher (www.yves-rocher.se) minns inte när exakt jag snubblade över dessa servetter men de va många år sen nu och jag har helt enkelt inte skrivit om dem förut eftersom det för mig varit den naturligaste sak i världen att faktiskt använda dem.
Förut gick jag till deras affär i Globen och handlade men sen de stängde igen där ha ja börjat handla via nätet iställe, riktigt bra för de är fraktfritt om man handlar för 150kr å de gör man lätt. =)

SÅ hur är dessa servetter?
Väldigt mjuka, mer blöta än "vanliga" ansiktsservetter vilket gör att man lättare kan "tvätta" sig med dem. De luktar helt underbart och om man glömmer stänga igen klisterluckan så torkar de INTE ut på 1-2 dar som andra servetter gör utan kan hålla bra länge fast förpackningen är öppen. Helt perfekta!
Sminket försvinner lätt
, till å me "vattenfast" smink som du inte får bort så enkelt me tvål och vatten. Huden torkar snabbt igen så man känner sig inte kladdig så som man kan göra med många andra ansiktsservetter. Nu menar jag inte att huden torkar ut för det gör den absolut inte! 
Är missbrukare av dessa och vet inte vad jag skulle ta mig till ifall de slutar med dem.

Blev utan en gång och va tvunget köpa "sminkborttagningsservetter" på Ica å de gör jag aldrig mer om!! Dom va sträva och torra så man nötte bort halva ansiktet å sminket satt ändå kvar.. *rys*
Men dessa från Yves rekomenderar jag!
Fast ni få inte handla så många så de är slut nästa gång jag vill fylla på mitt lager ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0