Naturligt ljus..

Jag har på senaste tiden bara använt mig av blixtljus och det är väldigt bekvämt för man vet att de alltid finns de ljus man vill ha till den typ av bild som man ska göra.. Men så bli de heller inte bilder på de sätt som man kanske ha tänkt sig... I veckan bestämde jag mig iaf för att testa mig på lite bilder i solljus, jag fotade sent på kvällen just innan solen skulle gå isäng och de vart faktiskt välda fint ljus.

Modell: Andreas
Man ser att de är naturligt ljus utan tillsatt blixt och de är inte så skarp skillnad som om bilden va tagen mitt på dagen. Ett mjukt "liggande" ljus vart de. Så ja e himla nöjd me de bilder jag tog och inser att jag måste fota mer naturligt ljus nu när de börja va sommar. =D
De dumma e ju bara att man oftast bokar in sessioner sådär vi 12-13 tiden, då kan man ju inte fota ute...

Sen håller jag mina tassar i styr då jag fotar halvnakna pojkar för jag anser att de är dumt riskera att bli kallad "ful tant".... Men ibland måste man få gå över gränsen.. ;)

Så länge modellen inte säger nå så är de bara att kramas!!!
Å Nä, jag är inte kritvit de är killen som är extremt jättebrun i jämförelse me mig! =D
Jag fick förresten en superbra fotoidé me denhär killen. Den innehåller (i min värld) ett mycke ovanligt instrument som han spelar och en steril miljö. Kan bli intressant detta. =D

Idag ska ja förresten in till stan och lämna blixten som gick sönder i helgen. Kan undra hur länge dom kommer att behålla den för lagning, om dom nu ens kan laga den...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0