Alla känner apan....

Jag måste sluta förvånas över att folk jag träffat nångång, nånstans, under nån form känner igen och minns mig långt efteråt, för de börja va så vanligt.
Men blir lika förvånad varje gång!
Varför minns folk mig?
Va ha ja gjort som e så unikt att man minns?

* För några år sen utbrast en taxiförare i Phuket stad "Aaah REMEMBER!!" när han såg mig på gatan i Phuket. Å så sa han att han körde mig "förra året". Å de va sant de hade han gjort, okej att jag mins honom när han sa de för ja åkte inte me så många. Men hur många turister hade inte han kört runt på de året?
 
* Försäljare på gatan i Kata minns mig å sa de året "Last time you fat, now you thin!" å de va oxå sant för ja hade gått ner 20kg från året innan!
 
* Förra året träffa ja några som jobba i en bar, ja Kohn som ja skrev om. Nu satt ja i Kata detta år å Kohn gick förbi, stannade, vinkade, log jättestort å igenkännande . Nästa gång kom han fram å prata me mig.
 
* En tjej på hotellet i Hua Hin kände igen mig från förra året.
 
* Tjejerna på massagestället minns mig från 2 år tidigare.
 
* Träffade en tjej i taxfree på en kryssning en gång, kände inte igen henne först men när hon förklarade att vi träffats på en festival 2år tidigare så föll en polett ner.
 
* Kom en man i kontrollen på jobbet och utbrast "Hej minns du mig vi träffades i Hua Hin förra året!!" Hur kan han minnas mig? Å i arbetskläder dessutom. Vi åt bara middag ihop sista kvällen i Hua förra året.
 
* Idag va ja på ett gatuhak för att köpa mat, hade mössa långt nerdragen för ja e sjuk å sliten, ja hann knappt in förrän killen bakom disken sa "Heeej, kebabrulle som sist??" Vah? "Som sist", ja kan inte ens minnas när ja va där sist så hur kan han minnas va ja åt? Men han ha rätt, ja åt de sist ja va där..

Kan skriva sånnahär händelser i evighet för de finns mängder av andra tillfällen då folk känner igen mig. Ha folk över lag bra minne? När jag ha frågat få ja som svar att ja ha en sån utstrålning, att jag ler är glad och trevlig som gör att folk minns mig. Hallå! Jag som typ står i ett hörn..?

Tycker i vartfall att de är galet konstigt...
Kan man använda denhär "meriten" till nå vettigt eller ska ja bara fortsätta va apa?
Om ja nångång skulle komma på tanken att slå mig in på den brottsliga banan, så påminns mig då att de är lönlöst, alla skulle komma håg å kunna ge ett bra signalement på mig direkt. ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0