Årets första porträttsession

Angelica kom förbi och ville ha lite porträtt.
Bara att plocka fram all utrustning som ja just hade fått in i garderober.

Hon hade ingen direkt idé på vilken typ av porträtt hon ville ha, de va hennes första gång framför kameran därför gjorde vi inget avanserat, jag sminkade henne lite sotat och så körde vi.
 

Angelica
Tycker att hon gjorde ett bra jobb för att va första gången. De är allti svårt när man inte vet hur de funkar, hur poserna gör sig på bild och vilken vinkle som är bäst för personen. Men de är därför jag finns där för att rätta till! =D
 
 
Just nu är det väldigt många som vill bli fotad.
Inte mig emot. =) De är snart vår och jag har mängder av idéer!
Men som vanligt vill folk mer än vad som blir av. Oftast kommer dom bara på att "dom vill" när nån annan blitt fotad, sen glömmer dom bort de. Men vi få se! =D

Och fortfarande hör jag hur duktig jag är och borde ta betalt även av vänner för de ja gör. Ha sagt att folk får ge mig en gåva, det dom tycker bilderna är värt.
Bevisligen är bilderna dom får inte nånting värt för ja ha då aldrig fått nån gåva. Så de känns lite dubbelmenat att dom ena gången tycker ja ska ta betalt men sen är dom inte villiga att göra de.
Men de är väl så människor funkar:
"Jag menade ju såklart inte MIG" ;)
Men tycker de är snällare mot vänner att dom själv få välja om de är värt 500kr, 1000kr eller som bevisligen alla tycker 0kr, än ta 4000kr rakt av som ja skulle kunna om ja inte va så jävla snäll. =)
 
Betalade folk skulle ja ha råd att köpa mer utrustning och på så vis bli ännu bättre, men de få väl bli när ja vunnit på lotto! =)
 
 
Observera! Detta är inte riktat mot Angelica!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0