Fine Art - Okänt område

 
Idag kom så dagen när jag skulle fota två manliga modeller.
Bruka ha problem att få hit en, å nu fick ja två.. =)
Det är alltid nervöst att fota nya modeller eftersom man aldrig vet hur de för sig, vilka poser som passar dem. Vilken typ av bilder de förväntar sig och om min egen kunskap är tillräcklig.
Dessa modeller gav mig väldigt låg ribba att knäcka så pressen käntes faktiskt inte alltför stor, sa väl lite drygt att ja skulle klara den ribban med förbundna ögon..

Enskilda bilder va de först tal om vilket vi tog. Väldigt duktiga killar!
Eftersom jag ha fotat en helt annan typ av bild förut så ha ju jag aldrig tänkt på vilka muskler som ska spännas och hur de ska synas, ja ha ju mer tänkt på en helhetssnygg bild. Dehär va lite klurigare vilket såklart gjorde det lite svårare med poser.
Hur ska man vinkla ljuset för att få fram just den å den mukeln? =O
Men de är skitbra att jag får öva på sånthär så jag börjar tänka oxå! Ha väl vagga in mig i en trygghetszoon me den typ av bild som jag har tagit nu ett tag. Utveckling är bra!!
Så får väl hoppas att dom vill komma tillbaka så ja kan öva mer.
 
Sen på slutet tog jag några gemensamma bilder på dem och nu i efterhand när ja suttit och kolla på dem så kan jag nästan tycka att de va mer spännande bilder än de ensklida. Men de är nog bara för att jag aldrig tidigare har fotat två killar tillsammans, och absolut inte i denhär kategorin.
De blev hur bra som helst! *säger jag lite chockat*
 
Innan de kom sa jag lite på skämt att jag hoppades att de var snällare än de ser ut (ha ju lite skräck för tränade killar som inte ler) och till deras försvar måste jag säga att dom va hur snälla och gulliga som helst men väldigt skön attityd. =)
För mig känns de viktigt med modeller som man kan prata med och som kan skratta å dummas mellan tagningarna. En lättsam stämning helt enkelt eftersom ja är en halvgalen person.. =D
 
Fler bilder från dagens session kommer senare!! =D
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0