Nai Harn Beach och Promthep Cape!

Kate vi Kata viewpoint
 

Sista heldagen me moppe!
Nai Harn Beach på agendan. På vägen dit stannade jag som vanligt vid viewpoint. Vet inte varför jag stannar där varje gång, inte så att utsikten ändrats sen igår. =P
Men gillar känslan.. De va väldigt mycke folk idag, å som vanligt gick alla turister till ett och samma ställe. Jag gick iställe åt andra hållet och satte mig en stund på en kant ett steg längre ner.
Då hör jag "Hello madame! Do you want a photo?"
Kollar upp å där ovanför mig står det en man med en gigantisk örn i handen! Skulle den fågeln sträcka ut vingarna skulle den lätt bli 1.5 meter mellan spetsarna.
Nej tack, inga bilder me örn på axeln. Dom ha gummitutor på klorna för att inte klösas men ändå.

 


Samma uppmaning här som i Kata, man få inte bada i Thailand...

 

Åkte ut till Nai Harn och la mig på stranden. De blåste faktiskt lite kallt idag, de kändes även då man körde längs vägen. Men de va varmt, oja varmt som bara den! De rann längs kroppen hur man än vände sig och såklart att man ville ligga i havet iställe för på stranden men e ju galet rädd för maneter och såg två då jag gick ut och tog ett snabbdopp.

Ett under att inte folk blir brända oftare än de faktiskt blir. Fast vet inte ens om dehär levde, fiskarna var å nafasde i dom å gjorde lovar runt. Men en manet bränns ju fast den är död.. Dom va väldigt små, den ena typ 5cm å den andra 10cm.

 

                                       


Väldigt många fina pojkar idag så man hade lite att kolla på iaf. Men tycker fortfarande att upptagna pojkar borde hålla sig hemma å spela playstation eller va fasen som helst å inte gå omkring när man ändå inte ha nån nytta av dem! =O

Kände att det brände i pannan. Hade smörjt väldigt noga i ansiktet och doppade inte huvudet då ja va i havet så förstor inte riktigt va som hände. Låg ganska länge på Nai Harn. Sen åkte jag vidare till en viewpoint där jag och mamma var då vi här, lika fint nu som då. Men sakna mamma....

 

Från Viewpoint
 
 

                                       
 
                                       
 


Därifrån till Promthep Cape! (Ser att jag ha skrive Phomtemp hela tiden, why?)
Så ja fick mig dit ändå!!

 


Vid Promthep Cape!!!
 

Men det var flera timmar kvar till solnedgång, tog därför bara lite bilder och sen dax att åka hem.

 

Promthep Cape
 
                                       
                                        Tänk om de varit solnedgång....
 

Trötthet, lite hunger och att de brände i ansiktet som fasen sa att 3h väntan inte va nån idé!
Väl hemma visade det sig att ja ha bränt hela ansiktet! Hahaha söt man kan va.. =)

Vilken lycka de va att hitta frukt i kylskåpet! Försökte köpa mango längst vägen men kvinnan sa att hon bara hade kvar sådana som inte va mogna förrän i morgon. De va ju snällt att hon sa de iaf, även om en dag hit eller dit nog inte spelar mig nån roll, bara dom inte är gröna.
Men de ja ha här hemma är supergoda!!!

Åkte ner till stranden för att ta bilder i solnedgången, va lite sen så missade faktiskt själva solnedgången.
Klant!

 

                                       
                                       Solnedgång Kata Beach


Men såg oxå att de va ingen fin solnedgång idag, för lite moln för att de skulle va en såndär underbar. Vilket fick mig att känna en lättnad att ja inte stannat i Promthep.
Har aldrig kört i mörker förrän nu ikväll så ha inte vetat om att lyset är glappt. De släcks i alla gupp. TUR att ja inte skulle köra i mörker från Promthep.
De finns en mening me mycke som hände..  =)

Imon - halvdag me moppe, den ska va tillbaka 16.. Vad ska ja hitta på?
De va rätt najs att ligga på en annan strand. Men vilken ska ja välja imon då? Rawai kanske?

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0