Fotovecka!

Fasen de va som länge sen jag fotade intensivt. Denhär veckan ha ja fotat 4 sessioner. Kan dock bara lägga ut bilder från 3 av dem.
Sen är de lite extra kul för jag har aldrig förut fotat barn med studioblistar och planerade bilder men denhär veckan ha ja fotat 2 barn. Extra spännande! Men dom va dåså snälla. =)

Först ut var Felix snart 1år.
Jag hade en idé om julbilder och eftersom dom ha flyttat till landet bestämde vi oss för att fota i den gamla bostadsdelen i laggårn. Vi stylade så det såg ut som jul och så körde vi!



Föräldrarna heter Camilla och Andreas.

Sen var de lite torka halva veckan fastän jag försökte hitta modeller i Norrland då ja likas var där. Till slut blev de en underklädes-session i lite sexigare stuk men de bilderna tänker jag inte sätta ut här. Men dom blev rätt okej för att va första gången jag fotade sånna. =)

Sen åkte jag runt för att hitta en lämplig miljö för att fota nästa barn på listan. En kvinna lånade ut sin hölada så jag riggade upp min utrustning och tog dit Tova 6år.



Föräldrarna heter Peder och Marita.

Sist men inte minst blev en spontansession på ett häftigt rivområde. Jag hade nu, med facit i hand, velat ha lite mer planerat men de va mest en kul grej och bilderna är inte alltför dåliga med tanke på omständigheterna med ljus och den extrema kyla som faktiskt var den morgonen vi var där. Frost..
   
Modell Hanna G.

jag gillar inte att redigera som jag ha sagt tidigare men jag måste nu ta tag i den delen oxå så mina modeller får sina bilder nångång. =) Det går sakta men säkert om vi säger så.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0