Nya Bebin fångar höst!



Nu har den nya bebin legat här och samlat damm i över en vecka så nu kände jag de va dax att ta me den ut på lite äventyr! Kan säga att de är en helt galen känsla att fota me den.
Eller alltså egentligen är de väl exakt densamma, men de känns annorlunda. Förmodligen för att jag vet att nu kommer bilderna faktiskt bli skarpa, inte denhär besvikelsen när man kommer hem å ser på datan att hälften av bilderna fått bakfokus.
Ljuset i bilderna blir oxå helt fenomenalt! Och kan bara älska skärpedjupet!
Ja, djup fick jag till me gamla oxå men tyst på er nu... =D
Hade dock lite svårt att hitta fokuspunknterna, är ju en sån som bara vägrar läsa manualen, de ska pillas tills de hittas. Va dock tvunget fråga en kompis som ha en likadan kamera vart fasen man tog bort autofokusen. =D
 
 
Jag är än inte riktigt kompis med objektivet. De känns lite trögt.. Men nu är jag förvisso van ett helt utslitet ett som fällde hop och slog ut sig själv om man vinklade kameran upp eller ner. Så jag tror inte att de är nå fel på dehär men på något vis måste man vrida så mycke för att få den minsta lilla skillnaden. Ska kolla mer på dehär imon, va som sagt första gången ja va ut me han idag. =D

Så jag hoppas på SOL imon så att jag får riktigt färgsprakande höstbilder!
Ska då oxå ge mig i kast att ta mer vida höstbilder, inte bara närbilder på kvistar och löv, ha som fastna i den fasen i många år. Måste vidga mina vyer. Sommarbilder ha ja inga problem me att ta så, men höst då fastna ja på detaljer ha ja märkt..
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0