Canon - Det närmar sig...

  
 
Mitt evinnerliga tjatande om en ny kamera börjar nu lida mot sitt slut. Det är bara några få saker som jag måste kolla innan jag slår till.
Fungerar alla mina viktiga tillbehör på en Canon?
Jobbigt läge om jag köper kameran å sen står jag utan sändare till blixtarna och utan självutlösare. Så de är lika bra kolla upp de innan så jag vet vad som måste köpas till.

Mitt hopp är såklart att det är smarta saker som fungerar till canons blixtsko också. MEN företag e inte så villiga att göra saker som passar olika märken, de tjänar dom inga pengar på..
Dom på affären sa att jag skulle ta med mig sakerna och prova dem innan jag köper kameran så de är snällt.

Sen vill jag såklart ha kameran NU. Men Canon släpper i nov 6D och då kanske äldre modeller går ner lite i pris? Så ja få ha is i magen och vänta..
Det blir en 7D, vet de är en gammal modell, men dom ha uppdaterat modellen så den är lite bättre än den va innan, och en 5D är alldeles för klumpig för mina små händer. Måste tänka på att den ska va lätt att hålla i eftersom man fotar flera timmar i sträck. Och med objektiv blir den väldigt tung.
 
Stod på affären igår och pillade med 7D ganska länge, den känns helt fantastisk!!
Fick låna minneskort så jag kunde göra olika inställningar, testa, kolla och jämföra. Helt sjuuuukt fina, skarpa bilder med bra färg man fick innomhus!!
Länge sen min kamera kunde frambringa så bra bilder. Den är lixom helt slut!
De få mig att vilja krama min Pentax godnatt för alltid redan idag..  

Men nu få ja ha tålamod och vänta till nov å se om Canon sänker priserna på 7D, hur som helst så kommer ja köpa en sån så snart jag vet. =D
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0