Shopping i China Town..

Vakna av att de va ett gäng kineser som skrek (de skulle väl föreställa prata men kom igen!). Man ha ju som fått för sig att dom e tysta och beskedliga men alltså de är helt fel...
Märkte sen att dom satt i rummet breve mitt men me dörre öppen. Idioter!

Första gången i år jag åt full frukost i Thailand. Huvudvärk och nackspärr, kände alls inte för att gå ut på byn och shoppa idag. Vet inte va klockan va då ja kom ut men de enda som va i full gång var lotterierna på gatorna. Bord fulla me lottkuponger. Å de kosta allt från 100 till 1500bath, å folket köper. Killen jag träffade igår berättade att Thai och kineser älskar att köpa lotter. Hmm..
 

                                      
                                       Minns ni jag skrev om höga trottoarkanter i Thailand


Planen för dagen va att hitta solglasögon, kom ihåg att vi faktiskt hittade två ställen me solglasögon men att de andra va sämre. Men de minns ja på ett ungefär var de va så började traska dit. Hamnade i skokvarteret men de är inge kul längre att ens kolla på skor för så fort man kommer säger dom "wholesale madame minimum 6". Så va ge de ens att kolla.........
Hamnade på nån bakgata å insåg att ja va nära floden, ha aldrig varit där men gick inte dit nu heller. Måste ha nå göra imon.
Tommi ha bett mig kolla om stickers, å av en slump så föll jag över affären där ja köpte stickers förra året så nu bli han jätteglad. In på grötiga shoppinggränden som vi den tiden hade vakna till liv. Jag fattar inte dehär me öppettider här. De verka lite som att dom öppna när dom vill å stänger när dom vill. Å att dom vareviga dag ställer ut alla saker och sen plocka hop dem de är ett under.
Köpte lite ringar förja ha ju en tendens att förlägga sånna så de kan va bra me lite bling av billigare slaget. =)

Till slut hittade jag i vartfall den andra glasögonaffären. Först sa en tjej att dom kosta 50bath/st, hann direkt tänka att "Nä, de gör dom inte" så prata hon me en annan å peka på mig, sa 50bath å så flina dom. Då sa en kille som jobba där "No madame, wholesale 25bath" tjejerna såg skitsura ut, då så.. Jag plockade på mig 12 par. Alltså de va de som va saken förra året oxå, va inte så snygga glasögon där. Men efter lite grävande så hittade ja.
Hann ungefär 4 steg så hitta ja ännu en glasögönbutik! Gick in, de satt två sura tjejer på golvet å sorterade glasögon. Gick runt och kollade och sen tänkte jag fråga om de va wholesale där me. Men dom bara ignorerade mig när ja fråga så ja gick därifrån.

 

                            
                             24 par solglasögon.. (Totalt 27 inköpta denhär resan)


Hann över gatan så hitta ja ännu en affär å några steg längre bort ytterligare en.. Va i helvete! Köpte 12 till på en av ställena, försökte att inte bara ta svarta men de är så svårt! Gilla inte bruna och gröna passa ja inte i. Tog några lila, röda, men mest svarta såklart.
Då slog de mig att China Town verka va planlagt lite i grupper. På ett ställe är skor samlat, på ett annat ställe klockor, nästa ställe glasögon etc.. Ha ja inte tänkt på förut.
Köpte lite mer berlocker då ja igår kom på ett armband som ja vill göra.


Åt på ett sånt litet gatustånd. De va äggnudlar och fläsk, på hade som nånting som luktade likt skaldjur och i buljongen simmade nån degiga klumpar. Spännande!

 

 

Vågade inte äta dedär skaldjursluktande, inte fläsket och inte degklumparna heller. Så de blev typ nudlar i buljong.

Gick till hotellet och lämnade av allt jag handlat. Skulle kolla mailen men wifi här är skitdåligt så oftast få man sig inte ut, så kunde inte kolla om han killen från igår hade skrivit.
De va nästan lika kvavt idag som igår, bytte tröja och ut igen.
Shoppat en hel del om ja ska va ärlig. Ha ju länge behövt en ny sminkväska, de blev tre. På väg tillbaka efter den shoppingrundan blev de spontanköp 2 väskor till. Alltså jag behöver inte alla väskor. Men de bli som en sjuka.. Måååste ha, dom e ju jättefina så de är inte att ja köper va som helst.


Packning av alla saker. Fyfan! Fattar inte hur alla väskor kan va helt fulla! Väger bly gör de oxå. NU börjar jag förstå folk som ha så galet mycke i sina handbagage. Men då man reser till Sverige kan man ju omöjligt ha handla nånting av värde som gör att handbagaget e full.
Mitt handbagage består av skor, väskor och elektronik.. Hmm..
Å ja ha en dag kvar.....

 

Fast nu hände nå märkligt medan ja låg här och skrev. Telefonen på hotellet ringde. Svarade lite förskräckt och hon i andra änden sa att ja ha telefon.. "Jaaaha..?"
Döm av min förvåning när de va Jaturong (uttalas typ get-aloong) killen ja träffa igår. Hur faaaan vet han vilket rumsnr ja bo i?
Elle ringde han hotellet å bad om att få prata me "Kate från Sverige" å dom i receptionen visste direkt vem ja va?
Han hade mailat mig men inte fått svar, han jobbar halvdag imon och vill gärna träffa mig och visa mig runt. Men de låter väl trevligt!
Ha bestämt träffas kl 14 imon. De bästa är att jag måste shecka ut kl 12 å ha ändå ingenting vettigt göra fram till ungefär 20 då ja måste dra till flygplatsen.
Visst lite skrämmande att han ringde, men han vill väl bara va snäll och visa en förvirrad turist sin stad. =)

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0