Spännande upptäckt!!


Utsikt från taket
 

Ni vet dendär känslan man kan få att man vill göra nåt men inte vet om man borde, för att man kanske inte får, så man borde fråga nån för att få veta säkert, men vill inte fråga för risken är att man får ett svar man inte vill ha så därför gör man saken ändå...
Den känslan ha ja aldrig haft.... =P

Jo såhär va de:
På hotellet dör jag bor är det en dörr bredvid min. Jag ha tage förgivet att de är ett annat hotellrum. Men ha mer å mer tänkt på att de inte kan va de me tanke på hur mitt rum ser ut och att de är en annan dörr till ett rum bortanför..
Idag såg jag att de inte va nå nummer på dörren. De va ett dörrlås som man låser från korridoren. Nyfikenheten fick mig såklart att känna på dörren, den va olåst!! SVängde försiktigt upp den och där bakom finns en trapp, en trapp som går upp till taket!!

Jag ha ju funderat över varför dom inte använder taket som terrass, men hallå, bevisligen har dom de!!! Dehär betyder ju att ja ha den största balkongen av alla på hela bygget! Å inte ha dom sagt nå!
De va då ja insåg att man kanske inte får va på taket.. Smög upp, och där står de stolar och bord, nån ha hängt lite tvätt där. Jaha, nämen då vet ja, då ska ja me börja va på taket!
De är ju asbra om man e lat nån dag!!

 

Hade packat hop alla mina värdehandlingar och 12000bath som ja skulle lämna nere i sökerhetsboxen i receptionen, så kommer jag ner och pratar me hon där, hon visar var de finns svenska böcker så jag kollar genom dom ganska länge (visa mig inte böcker ja fastnar juh!!) De märks att de är mest äldre människor som är här på Hua för boktitlarna är väldigt mycke tantsnusk här!
PERFEKT! Ha läst lite tunga böcker nu senaste veckorna. Hjärnslöa böcker e ju de bästa då man ligger å stranden, så jag tog två...
Vilket betyder att ja nu kommer att läsa om försvarslösa flickor som blir kär i pojke å får pojke å lever lyckliga i alla sina dar.. Fantasy borde de heta.

 


Hua Hin Beach
 

På stranden la ja mig ganska enskilt, gillar ju inte folk å märkte direkt att jag lättare kan slappna av på denhär stranden än i Phuket för här är de inte lika mycke folk som ser en. Skulle äta min lilla bunke me nudlar som jag köpt som frukost, första tuggan fick mig att inse jag MÅSTE börja fråga om de är starkt innan ja köper nå. De va för fan oätligt! =O De brann i munnen på mig.. Fattar inte hur dom kan äta såntdär.. Så efter ett moget beslut lämnade ja nudlarna åt ett annat öde..
Ha bara smörjt ansiktet idag så få se om jag bränt mig som attan, känner att de svider lite i skinnet på armarna.
När jag låg där på stranden insåg jag att alla pengar och papper låg kvar i väskan, bra Kate!!
Bruka va kinkig å försiktig då ja ha me mig 500 bath. Nu hade ja över 12000bath, kontokort, ID, pass å allt annat.
Ha nog aldrig legat så länge på stranden som ja gjort idag. Mot slutet av dan gick jag ner och la mig just där vågorna slår upp mot stranden. Hur mysigt som helst. Men man få sand i bikinitrosan, de är mindre kul..

 

 

Sen tog jag en snabbis till poolen. Åt lite sen lunch, väldigt sen lunch.. Och tog två vändor i poolen. De finns inga solstolar de är lite synd, känns lixom att de inte är meningen att man ska kunna va där en hel dag. Iofs är de galet nära stranden så varför ska man ligga vid en konstgjord vattenpöl då?

 

Ska googla lite skoaffärer för Hua Hin nu. Börja va less att gå omkring å bara hitta flipflops. Inte de ja vill ha. =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0