Stranden - Skor - Inga Restauranger?

Än har ingen huggit tag i mig... Ok, dom e ca 1cm stora..
 

Va först lite osäker om jag skulle gå till stranden idag, ha lite ont från igår. Men antingen stranden eller poolen - Stranden alltså..
Kom dit å de va än mindre folk än igår, jättebra ju!! Låg och läste och kände att det brände som fasen på smalbenen. Vill ju få färg på baksidan benen men de är allti svårast, vaderna framför allt. Men samtidigt vill jag få färg på magen och inte på ryggen. De är ett himla pusslande att sola!
På eftermiddan la jag mig i vattnet. De är väldigt långgrunt här så vet ni hur skönt de är att ligga långt ut i vattnet de är typ 10cm högt å känna vågorna som sveper över en??
De är jättemysigt, vet inte hur länge jag låg där.



Har märkt något hemskt, ja ha fått stora bruna fläckar i ansiktet. De är som fräknar men jättestora, de se hemskt ut. Den första la ja märke till på Phuket, på nästvingen. Nu ha ja fått massa till. Ja se skitig ut!
Som om ja inte va tillräckligt ful... =/
Men såklart att ja ska straffas på nå sätt så fort jag försöker bli lite fin. Nu vill jag bli brun och då slår fula äckliga fläckar ut i ansiktet.


Igår va ja på lilla nightmarket och då såg jag till min lycka en liten skoaffär med supersnygga skor!! De va ett par som ja bara blev så kär i.. Lång som fan bli jag (som vanligt) och hon i affären påpekade oxå att jag va vääldigt lång. Men jämfört me henne är väl alla de. ;)
I vilket fall som helst fick jag ner priset till 620bath.. De är typ 150kr.. Och jag gick därifrån utan skor!
Ha ja ångrat mig?
Jadå de har jag. 150kr e väl inget att snåla me för faan!
Så idag tänkte jag gå tillbaka och köpa dem om min storlek va kvar. Kom dit å alla affärer är stängda idag! =O Är de nå konstigt me idag för att dom inte ha öppet??
Få gå dit imonkväll å kolla igen..
Va ute å gick ca 1½ timma, de är väldigt kvavt här jämfört me Phuket. Känner huvudvärken och vätskebristen. Mår illa och magen är i uppror. Så försöker ja inte få i mig vatten kommer denhär semestern oxå att sluta på sjukhus.


Något jag lagt märke till är att här i Hua finns nästan inga restauranger. Man e ju van att på Phuket, Krabi och Koh Samui är de restauranger överallt. Här är de väldigt få, däremot är de mycke små sånna kyffen som man inte vet va de är dom eg tillagar. Rosa ägg ha dom oxå..
Eller är de så att jag inte ha hittat till turistgatorna.
Bor lite i utkanten och på gatan där ja bor där finns de några restauranger. Men sen är de som bara att gå längst stora vägen. När man gå in på smågatorna är de mest tvätterier och annat konstigt. Vet inte riktigt hur denhär byn fungerar. Och längs efter stora vägen är de flesta affärer stängda, och de är lokaler till salu och för uthyrning. De är som att allt ha gått ikull sen sist ja va här. Men nånstans måste de ju finnas affärer?

 

Market Village
 

Va till Market Village men de är ju märkesaffärer där. Ja vill ju ha domhär knasiga ställena. Men de är "stor" night market varje kväll på några gator. Men de är som samma å samma. Å eftersom de är på typ andra sidan Hua så vågar jag mig inte dit när de ha mörknat. Är där och går på eftermiddagen men då håller dom ju på att packa upp.

 


Skymning i Hua Hin
 

Men ja kanske måste gå dit imon om kvällen. De är långt att gå när de är mörkt.. Och som tjej ska man inte gå ensam: men ha lixom inget val!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0