Vågornas brus och killars osäkerhet

De första jag tänkte på idag vid stranden var de höga ljudet från havet. Vågorna som slog in mot stranden och den hårda blåsten. Ljudet var nästan öronbedövande.
Vet att jag reagerade på ljudet även igår då jag gick längst stranden.
Men efter ett tag vänjer man sig och slutar höra de.
Satt och kollade på hur vågorna betedde sig, de va lite likt svenska vågor, så som det brukar vara på Pite havsbad. De är inte en stor våg som rullar in utan de är små vågor oberoende av varandra. De kunde komma en våg bredvid en men utan att vattnet höjdes där man stod. Märklig känsla egentligen...
Vad som e lite läskigt me denhär stranden är alla små krabbor, dom finns i tusental å jag ljuger inte. Dom är ungefär en centimeter stora. Klart de finns större upp mot 5cm men dom gräver oftast inte på stranden dagtid.
När man går längst stranden är det som en rörllig matta som helt plötsligt blir stilla när krabborna rusat ner i sina små hål.
Dom finns även på Phuket men absolut inte i den utsträckning som här. Måste försöka fota imon om de är strandväder.



Sen ha ja som vanligt studerat lite folk idag och insett att "snygga killar" med tjej är nog ganska osäkra ändå och vill ha bekräftelse. De va en kille som gick fram och tillbaka där jag låg. Började tro att han va vilse tills jag såg att han kollade mot mig varje gång han gick förbi.
Jag satt mig upp och då försvann han.
På väg ner till havet såg jag att han va på väg upp, han stannade och vände sig om när jag gick ner. Jag satt mig på knä mot solen och då ser jag att han gått upp till sin tjej men står och kollar neråt vattnet.
Så min slutsats blev att han måste få nån form av bekräftelse att andra tjejer tittar på honom när han går förbi, eller att man vänder sig om efter honom. Och när nu jag inte gjort något av detta så ha väl de rubbat hans självförtroende så han måste provosera.
Sen när jag låg och läste såg jag att han satt å kollade mot mig.
Låter jag inbillisk?
Nä faktum är att de bara va jag som låg där och solen va åt de andra hållet.



Sen kom kille nummer två och hans tjej. Dom satt sig sådär 5 meter från mig. Herregu e stranden för liten för oss alla tre eller? Finns lixom 3km strand åt båda hållen där ingen ligger. Jag hade sett dem när de gick längst efter stranden å den killen va INTE diskret när han kolla på andra tjejer. Han verkligen synade den uppifrån och ner och vände sig om för att se allt.
Hans tjej såg ut att va ganska van med hans beteende men såg inte nöjd ut.
Han levde om och stod upp så att alla skulle se och höra honom och ville va själv närä han gick och badade. De va som att han inte ville synas me tjejen när han skulle kolla på andra tjejer.
Han vände sig mot mig och blinkade och ja kände bara "Oh holy. Vilken tönt!" Visst va han snygg men alltså hans beteende gjorde ju att han sjönk ganska markant.
Hans tjej såg ut att skämmas lite över hans beteende å de skulle jag me ha gjort..



Jag är väl bara dum och förstår mig inte på såntdär förhållande å hur man är mot den man är tillsammans med, men jag skulle ju inte gå å "bjuda ut mig" till alla killar på stranden om jag hade kille. Skulle inte försöka få allas uppmärksamhet bara för att mitt ego skulle växa.
Däremot skulle jag vilja ha bekräftelse från honom. Att han vav stolt över att visa sig med mig och att han skulle vilja visa för alla att jag va hans.
Meeeeen så e ju jag singel å mitt sätt att tänka är kanske en av anledningarna till de. =)
Kan dock undra om deras tjejer inte ger dom den uppmärksamhet dom förtjänar och därför blir deras uppförande såhär.

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0