Vätskebristen kallar.. ..

Hua Hin Beach, läst ut ännu en tantsnuskbok..
 

Ville inte gå till stranden i morse.
Sovit dåligt och vätskebristen gör sig väldigt känd, benen värker och ja ha kramp. Grattis!
Åt frukost här på hotellet sen bestämde ja mig ändå för att gå till stranden en stund iaf.
Sexparet va där och höll på idag oxå men idag orkade ja inte ens va avundsjuk för ja må inge bra. När jag satt hos frukttanten (som nu känner igen mig för ja är hos henne varje dag) så kom dendär killen dit. Pratade med tanten men kollade på mig å blinkade. Va faan lixom! Orka...


Här utanför kusten går det stora tank och lastskepp och jag är mäkta avundsjuk. Vill så gärna oxå jobba på ett sånt. Men en sak som är märkligt är ett skepp som ligger där ute, tycker de ser ut som ett flottanfartyg. Igår kom de två till så nu ligger de tre stycken på ganska långa mellanrum här utanför kusten. Fundera på å ta me teleobjektivet imon å se om ja kan fota dem å se om de är flottan.
Mäktigt är de i vartfall. =)

Här på stranden i Hua är de väldigt mycke snäckor, sånna riktigt små snäckor. Så finns de knallrosa snäckor! En sån vill jag ju såklart ha. Men magiskt nog så bor de allti nån i dom rosa skalen. Såklart, hade ja vare ett skaldjur hade jag oxå valt ett rosa skal de säger sig ju självt. Men de känns konstigt att de just e dom som e upptagna, eller är de så att skalen är rosa just för att de bor nån där, å att dom bli en annan färg när saken flyttar ut? Näe de tro ja inte på.. Men störande är de iaf! Få hoppas nån hah flyttat imon..  =)

Hett som i en bakugn och luftfuktigt så in i norden är de här just nu. När klockan va halv tre traskade jag iväg mot optikern för att säga att jag vill ha starkare glas. Trodde ja skulle svimma innan ja va framme. Gick till en annan optiker men inom samma kedja för ja tänkte att dom kanske kan göra en annan synundersökning å se. Men då jag kom dit blev jag hänvisad till klocktornet. Så en expedit följde mig dit, hon va jättetrevlig. Hade alltid bott i Hua Hin och tyckte att Chaing Mai va en jättehäftig stad så dit tyckte hon ja borde åka.
I vilket fall som helst så fick jag en ny undersökning men de slutade me att jag inte bytte glas. Ja fattar inte men ja såg sämre både med starkare och svagare än de ja hade fått. Nu ha ja iaf gjort de ja kan, få se hur de känns hemma, ha som sagt allti väldigt dålig syn i Thailand.

 


De är iaf rätt bra skyltat till strand och polis.


På väg tillbaka åt jag lite och fick väldigt ont i magen. Vatten hade ja såklart glömt att dricka. När jag gick omkring kände jag att antingen svimmar jag eller så klarar ja mig till hotellet och dör där. Så galet hett!! MÅSTE dricka mer men ha så himla svårt för att dricka om ja inte är törstig, och man blir inte törstig på samma sätt här, man bara torkar ut..

 


Hua Hin Bryggeri


I vilket fall som helst så va ja å gick på gator där jag aldrig har varit förut och nu hitta ja mer turistrestauranger, horbarerna och massa små shoppingaffärer. Visste inte att dom låg där borta! Men nu vet jag! Å tänker man efter så är de ganska logiskt rent geografiskt oxå.

 

Väl på hotellet igen gick jag upp på taket och fotade lite för de hade börjat skymma.

 


Skymning från taket


Blomma i skymning
 

Ska se om ja kommer håg att gå upp lite tidigare imon så kanske man får ännu finare bilder.
Duscha kallt, vila en liten stund sen ut igen en sväng till stora nightmarket.

 


Grejs överallt, mest skräp och mat =)
 

De är som samma lika saker i alla stånden.
Söker en speciell typ av nyckelring men dom verkar inte finnas i år.
Hittade skitfina skor (ovanligt va) men de va ingen i de ståndet så jag gick därifrån.

Nu, dricka vatten...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0