Är en feg krake...


Rosa gullig frukttallrik - Lyckan e enorm!!

De gick fort för mig att däcka igår, och jag vet att man inte ska ta till sprit för att slippa tänka. Förvisso tänker man inte mycke, men i längden är de ingen bra grej. Tror dock att jag skulle bli en mycke bra alkoholist om jag valde den banan.
Somnade som en bebis och vaknade klockan 3.. Mhmm.. Va gör då? Starta datan och pratar me de som e vakna hemma i Sverige, där va ju klockan bara 21.

Hade bestämt mig för att inte va på stranden idag utan jag skulle he mig på långpromenad med kameran. Vaknade väääldigt sent så de va lixom ingen idé att tänka tanken att gå nånstans, så de blev stranden. Vilken himla tur!! De ha vare så sjuuuuukt varmt idag att hälften hade nästan räckt!
Folk gick från stranden efter bara en liten stund för dom pallade inte va där.
Men min tanke va stranden elle ligga på hotellet. Så ja va kvar.
För hade absolut inte orkat va ute å gå i denhär värmen!

Har varit duktig på att smörja in mig och ha sarong över de delar som känns ömma av solen, så nu få vi se om de bli nån färg nångång. Benen är iaf inte lika bleka som dom va för 3 dar sen. =))
Och mina händer är inte torra som fnöske utan dom e lena och fina. Underbart!

 

De kostar 300 bath per dag att hyra en moppe. Känner att de är lite dyrt men samtidigt skulle de va bra ha en i några dagar.. Skorna jag köpte kostade 300 bath å då va de inge knussel, ni ser hur man prioriterar. ;)
Ska försöka sätta klorna i en karta över Phuket så ja kan kolla lite vägar att ev köra, saker ja ev vill se om ja vågar mig ut..

 

Bildidéen jag fick igår, fick sig en twist idag när de kom 3 fransoser, de va en pappa med sina två söner (i min ålder). Av deras beteende att döma är de inga pojkar som drar ut å festa å länmar pappa ensam utan dom håller nog ihop - "pappas pojkar".
I vilket fall så sprang den ena omkring och gjorde volter på stranden. Genast blev min bild av solnedgången en helt annan än bara en gående kille..
Satt och samlade mod för att fråga om han ville möta upp mig kväll för att bli fotad.
Men hur ska ja lägga fram förslaget?
"- Hej jag vill ha din kropp på bild, gör en volt!"
Presentera mig som fotograf från sverige? Hade ju inga visitkort med mig heller..
Fan allt känns lixom så hopplöst. Så insåg jag att jag stirrade när bröderna vände sig om och log mot mig. *busted*
DÅ hade väl vare ett bra tillfälle att fråga men ja e så satans feg!
Och kände att de skulle va dumt att bara fråga den ena brorn då dom bevisligen va så tighta.
Hela vägen från stranden kände jag att dehär kommer ja ångra..
Som så mycke annat..

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0