Dessa jä__a vägar!


Karon Beach
 

Alla vägar leder inte till Rom, dom leder fan till Phuket Town å dessa jävla rondeller!!!

 

Hade studerat kartan in i minsta detalj, visste att jag skulle åka till Patong, sen följa den stora vägen mot Phuket town och nånstans där på mitten skulle den dela sig i två och jag skulle ta till vänster..

 

Till att börja med så körde jag såklart fel i Patong så visste inte ens om ja va på rätt väg sen då ja kom till en stor väg, fick gå på vart solen låg i förhållande till vart ja skulle. Men sånt kan man heller inte lita på för vägarna slingrar sig upp, ner och runtom berg..
Kom till en 4vägkorsning och där va enda namnet jag kände igen Phuket, så svängde dit. Nu i efterhand ha ja insett att de va där jag skulle ha tage vänster. Men på kartan delar sig vägen i två, inte i tre som de va på riktigt.

 

Trodde inte mina ögon när jag kom till Central Festival. Va faan gjorde jag i stan? De hade inte vare nån skylt om nå vattenfall nånstan och man kan ju tycka att en sån sak ska va utmärkt med en skylt. Fast ja kan ha missat den.

 

Gick in på Central Festival, för er som inte vare där kan jag närmast beskriva de som Heron City i Kungens kurva. Foodcourt, Bio, spel för barn, affärer. Men dehär är aningen större än Heron då. Och inget e speciellt billigt.
De va inge kul gå omkring där, hade ju inte tänkt dit ens.
Ett under att ja hittade min moppe igen men ha ett lokalsinne som en jävla grävling. Ha ja en gång vare nånstans då hittar jag igen.
Tuffade vidare till Tesco Lutos och skulle köpa en kniv, tänkte de kan ju va bra så kan jag köpa massa frukt i fruktaffärer så behöver jag inte köpa frukt i fruktstånd varje dag.
Hittade även 2 par skor. Alltså dom va för häftiga för att kunna säga nej! Å bara för att de fanns i min storlek så va ja tvunget köpa två. Dom är i gummi så de är faktiskt strandskor, jävligt häftiga. Men misstänker att man lätt kan få sånna brännskador av dessa skor. Återstår att de! =D

 

Kollade kartan igen innan jag gav mig av därifrån för att se vart vattenfallet låg. När jag kom till Patong insåg jag att jag än en gång måste ha kört förbi dendär avfarten.. Man kan bli galen för mindre.
Skit samma! Bestämde mig då för att åka till Surin. Va lite sugen på frukt så jag sniglade mig fram längst stranden för att se om ja hittade nån som sålde frukt. Stannade och vilade lite vid en ödslig strandsdel. Då se ja till min fasa att tanken nästan e tom. =O
Bestämde mig för att vända om mot Kata iställe. Som ett under va då tanken alls inte nästan tom utan 3/4 kvar.. Nånting skumt på gång. Orka vända en gång till.. Köpte min frukt och åkte till Karon där jag satt mig för att äta på stranden.

 

Sanden i Karon är inte densamma som i Kata, den är mer "modellera"-aktig i Karon.. Så ska man bygga sandslott ska man bygga där. =D
Få se va ja hittar på ikväll, tro inte de bli många knoop, röven tar stryk av att åka moppe. Vill ju fortfarande till Phomtemp Cape men gaaaah.. Imon.. De kommer sluta me att ja inte åker dit alls...

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0