Idag börjar semestern på allvar!


Hade lite problem att somna inatt så när klockan va nästan 4 (22 svensk tid) hade jag fortfarande osomnat och va riktigt hungrig.. Skulle ha tage me mig dietshakarna så hade ja iaf haft nånting att äta. (Ali!!!!!)

De va inte sådär äckligt varmt och  kvavt i rummet som de bruka va då man ska sova utan istället frös jag... Inte okej då man är i Thailand!!
Är glad att jag har rummet på baksidan för de är sjukt lyhört. Känns lite som att dörrarna är av papper. Hör trafiken i mitt rum, å den är som sagt på andra sidan huset..
Hade ställt klockan på halv 8 men måste erkänna att ja stängde av den då den ringde. Vem fan orka stiga upp då? =D

Klev upp vi halv 10 iställe, låste in mina saker och begav mig iväg mot stranden. Kände redan innan att jag inte ville ligga på stranden idag, mådde inte sådär 100 eftersom magen inte fått annat än vatten på massor av timmar..
Glömde köpa me mig frukost (hjärnan funkar inte riktigt) så jag gick omkring på stranden och fotade ett tag.


Kata Beach, Phuket

Sen la jag mig en stund och solade, tog ingen solstol utan la mig direkt på en handduk. De är jättekonstigt väder, inte Thailandsvarmt..
Men herregu jag klagar inte!! =D


Liten badkruka?


Efter sådär en timma i solen kom huvudvärken, så ja gick å köpte frukost. Polisen hade fartkontroll på mopeder å de funka inte riktigt som i Sverige, dom handgripligen högg tag i mopedister för att stanna dem, å inga mätinstrument utan dom stannade folk å skrev böter utan att veta hur fort dom eg kört. Lite kul att se...

Gick till hotellet och sov i två timmar, vaknade utan huvudvärk.
Städaren va hit två ggr och ville städa, sa att ja ha inget att städa, kom lixom så sent igår, ha ju knappt vare här.. Snällt men förstå första gången tack!

Sen tog jag mig en promenad med kameran igen.



Har aldrig bott på denhär sidan Kata så de finns många vägar som jag aldrig gått. Ville gå upp på den stora kullen för att se om det finns någon viewpoint. VARMT att gå ända dit upp och lite läskigt för hotellen slutar tvärt å sen bli de grusväg "in i jungeln" och de va massa djur som prasslade i buskarna. Men ingen viewpoint.
En kille på moppe  kom och frågade om jag ville åka me han - Nej tack. Sen satt han längre bort då jag kom och frågade om jag hade vatten. Snäll som jag är fick han min flaska. =)

Efter de upptäckte jag att ja börjar få skavsår uppe på fossingarna! De få man alltid i början. Typiskt..
Av me skorna å gå barfota till massagen. Gick till en annan än den ja bruka gå till.
Fotmassage och fotskrubb! Så nu ha ja bebi-lena fossingar.. =)
Lite mat och sen tillbaka hit..

Funderar lite va ja ska göra imon.. Om man skulle ha tage en förmiddag på stranden och sen ta en promenad upp mot bergen å hoppas att de finns nån najs viewpoint där. Men då ska ja inte gå i slippers utan me vanliga skor. ;)
Eller om ja ska gå till Kata Noi.. Eller om de bli säla på stranden hela dan...

De ser vi imon!!

OBS!
Sitter vid min lilla bärbara dator så ha ingen aning om hur skärmen är färgmässigt. Få bara hoppas de se lika bra ut hos er som på denhär skärmen. =D




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0