Oh ett.. vattenfritt vattenfall?


Thailand
 

Nu vet jag varför jag inte hittade till vattenfallet!
Helt enkelt för att de fanns inget vattenfall! =O
Nämen allvarligt de va jättedåligt skyltat å när man kom dit va de en miljard trappsteg att gå å när man kom fram så va de inge vatten. Helt galet!

 

                                       
                                        Liten djungelstig högst upp vid vattenfallet

 

                               
                                        De va lika brant ner som upp, men inte lika jobbigt

 

Men de kan förklara varför de inte va nå turistbussar där, DOM vet väl om att de är lågvatten så de inte är nå fall. Men kan tycka att de är dåligt av personalen där nere att inte säga nå innan man gick upp. Trodde ja skulle svimma innan toppen å så fanns de ändå inget att se.
Där va en liten familj och dom va jättebesvikna, de va ja me. Tror absolut att de är fint när de faktiskt är vatten.
Aja, om inte annat så fick ja e galet bra träning.

 


Kate on the beach

 

Tanken va sen Surin Beach, stannade bortanför Patong och köpte frukt och satt mig på en liten "strand". Av nån oförklarlig anledning köpte jag en grön mango. Varför de? Dom e ju som en trärot, smakar exakt så oxå. Hjärnsläpp kan ja skylla på..

 

                                       
                                        Mamma säger att alla lämnar spår...

Surin.... Körde hela vägen dit men jag och hitta vägar... Näe, vägen till stranden hittade ja bara inte! Gav upp och begav mig hemåt. Stannade i Kamala, köpte 2 GULA mango och vattenmelon. Ville oxå ha två kycklingspett, va lite fundersam och frågade om de verkligen va kyckling och han nickade. Okej.. Satt tänderna i de första spettet och lirkade mig försiktigt ur bettet - Visst va de kyckling, men de va kycklinghals!!

Illamående bara förnamnet.....
Bara acceptera sitt misstag, satt kosan mot Karon och tänkte sitta på stranden och äta vattenmelon, halvvägs dit så hamnade jag i ett jättegupp i en galet brant nedförsbacke mitt i en kurva så mina påsar me frukt flög all världens väg!!

Kunde inte stanna mitt i kurvan i den backen för att plocka upp de. Körde ganska långt ner sen sprang jag i diket hela vägen tillbaka. MINA MAGOS FÖR FAAN!
Bara att omplanera, mangosarna va halvt mos så iställe för att spara dem som de först va tänkt så fick ja helt enkelt äta upp dom direkt hemma.

 

 

En annan sak som analyserats när jag kört omkring är hur många som egentligen dör i trafiken här i Thailand. De måste va många. Mena bara de ja gjorde me att gå tillbaka för att hämta de ja tappat va ju en trafikrisk me tanke på hur vägen såg ut där.
På väldigt många ställen ser man att de ligger glassplitter och bitar av nån form av fordon. De låg en badtoffla kvar på ett ställe, på ett annat ställe låg två krossade hjälmar. Mena om de bara e nån som kört ikull så tar man väl hand om sånna saker. Men de måste allså ha vare mer allvarliga olyckor när man inte haft en tanke på att ta tillbaka saker runtikring olycksplatsen.

 

Än så länge ha ja klarat mig me ett ilsket tutande, råka köra rätt i en rondell, men här i Thailand är ju vägarna enkelriktade vissa tider på dygnet å just då va de ingen rondell där utan de va ju då tydligen enkelriktat, men hur faan ska ja veta att man ska köra fel i den rondellen?
Lever än..

 

Ha en heldag kvar me moppe, tänker åka till nån strand söderut imon.. Egentligen vill jag inte ta me kameran men när de bli söderut ska ja se om man lyckas me Phomtemp.. Sista chansen imon lixom..

 

                                       
                                        Vill inte veta vilken del kyckling som är friterad...
 
Rätt mysigt ändå att gå omkring bland all mat
 

De är kvällsmarknad idag igen, de verkar va varannan dag. Gick dit och köpte nya mangos som nu ligger i tryggt förvar i kylen. Köpte även en mandarindrink. Min tanke är att få igång min mage för ja e galet svullen så vi få se om de funkar.

 

                                       
                                        Mandarin.. Å där borta e marknaden..


Städerskan ha fuskat idag igen och inte gett mig nå toapapper. De är andra dagen på rad. Men igår snodde jag en rulle och idag snodde jag två. Men de är ungefär en meter papper på dom rullarna. Bara man snyter sig så går en kvarts rulle.

 

 

Dehär me ensamheten håller på att driva mig till vansinne. Visst pratar jag med folk men umgås inte med nån.

Börjar ha full förståelse för sexköpare. Nästan så ja själv funderar på att sjunka så lågt. Eller inte sex då, men iaf nån som ligger å sover me mig.
Har flera gånger nu kört genom Patong och där syns sexhandels mycke mer än här i Kata, där göra affärer upp även mitt på ljusa dagen och när jag sett vilken typ av människor som går hem med prostituerade så är de oftast lite "misslyckade" människor. Sånna som inte går under normen så att säga. Vilket betyder att jag passar in väldigt bra bland dem. Ful, ensam och misslyckad som ingen vill ha.
Men nånstans säger mitt sunda förnuft att man inte ska betala för att ha nån att sova med.

Då sover ja ensam..

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0