Small world?

 
I början av dec 2011 var jag och Carin i Hua Hin.
Där träffade vi denna man som bodde på samma hotell som oss. Han är från Norge och väldigt trevlig. Han frågade oss om vi ville äta middag med honom sista kvällen. Klart vi ville!
Hade en väldigt kul afton med mycke skratt och berättelser.

Idag då jag satt på jobbet och tog emot resenärer så kommer en man och ler stort. Sträcker fram handen och säger "Nämen HEJ!"
Hann tänka "Shit va e dehär nu då?"
Men sträckte fram min hand och hälsade. Så säger han "Minns du mig? Vi träffades i Hua Hin förra året."
Jamen då klicka de ju direkt!
Klart att ja minns han!
De visa sig då att han skulle åka till Thailand idag, till Krabi.
Ja va tvunget å skratta å säga "Vet du va, jag åker på onsdag!!"
Så pratade vi en liten stund och de va ju väldigt trevligt.
Shit att han minns mig alltså...
 
Men nu måste ja berätta att de är faktiskt inget ovanligt att folk minns mig.
Själv tycker jag att de är helt galet att folk minns. Men då jag var i Thailand 2a gången var jag och mamma i Phuket stad, då kommer de en taxiförare och säger "Aaaaa REMEMBER!!" Då va de en förare som jag åkt med året innan! Hur många turister ha inte HAN kört på ett år?
När jag gick längst efter gatan kom de fram försäljare "You been here before, last year you fat, now you thin!!"
Jag hade ju gått ner typ 20kg från första året till de andra, hur faaaan minns dom mig??

På fototräffar är de väldigt vanligt att folk vet vem jag är och vet vilka bilder jag ha tagit.
Va är de man brukar säga "De är en liten värld!" och "Alla känner apan..." 
Två saker som stämmer in på mig..
Måste ju ha en otrolig utstrålning.. ;) *ironisk*
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0