Thailand 2013

Så va de då äntligen dax för denhär resan..
Kom till flygplatsen och mina kollegor släppte så snällt (eller aningen motvilligt) genom mig.
När jag passerat säkerhetskontroll och fått pass bekräftat smet jag upp till Gate 21 där en annan kollega satt. Satt kvar tills nästa kollega kom och löste av samt hela hands tid där, när tredje kollegan löste så kolla ja lite på klockan... <Ooops!<
Sprang ner för att där upptäcka att typ alla gått på planet..
Fint folk kommer sent, och jag med dem. =D

På planet träffade jag Peter som skulle ner och hälsa på sin pappa som bor i Hua Hin och Jonna som åkte ner för att möta upp vänner. Tiden flög förbi då vi spelade Yatzy och satt våra kloka huvuden ihop och löste korsord. En och annan drink slank ner oxå..
Största besvikelsen på hela resan va att jag ville ha kyckling så jag skulle få vänta lite längre på min mat. Jonna fick sin kyckling å så säger personalen "I´m so sorry, that was the last one is pork okay?"
NEJ, fläsk är inte okej!!!!
Då fick jag iställe fisk från förstaklass.. Men jag kan inte förstå va som va första klass me den fisken, förutom att den låg på porslinsfat iställe för aluminium som de andras mat låg på....

Natten gick och jag satt och såg på Hotel Transylvanien, shit alltså ja skratta så jag grät. Folk måste ha trott att ja va helt knäpp.
Frukosten annonserades och jag ville ha omelett och kycklingkorv. VA TRO NI HÄNDER?
"I´m sorry we only have pork left is that okay?"
Neeeej!
Så jag fick äta potatisbitar till frukost...
 
Bangkok flygplats, hitta väskan, lämna av Peter, jag lämnade min väska på ett bagagedrop över dan sen ´gick jag och Jonna å köpte telefonkort och bytte nr, jag skaffade mig en karta över Bangkok och vågade mig på att ta tåget in till stan.
De va ju alls ingeg svårt!!! Men e jobbiga va att gå å släpa på mitt tunga handbagage för de ville jag inte lämna på bagagedrop eftersom den inneåller kamera.
Trist nog hade iinget egentligen öppnat i Bangkokcity så jag gick mest runt och folk kolla konstigt på mig.
 
Fick inga skor köpta (men jag såg dem) och heller ingen ryggsäck..''Så nu är jag tillbaka på flygplatsen å ha sådär dryga 7h att döda innan mitt plan till Phuket går. Jag fick acess till Bangkok Airways relaxavdelning, där sitter jag nu. Fick lösen för gratis internet, fan Bangkok flygplats ha inte öppet gratis internet! Så dehär me wifi va ju inte enkelt alltså..

Märker till mini fasa att jag inte får över bilderna från telefonen till denhär datan, måste luska i de,, Måste försöka vila nu, aningen trött då ja vare vaken drygt ett dygn och de är många timmar kvar....
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0