Spontansession!

Sofie skrev "Göra idag då?"
Kate skrev "Fota? =D"
Sagt och gjort. Jag hämtade upp henne och vi drog till my crib och kollade genom lite kläder å så kom dendär svåraste delen då - Smink! Aja när de är spontansessions så är de ju bara bita i de sura å göra de bästa man kan av de man har. Så jag sminkade henne och sen drog vi iväg till en skolgård där ja ha sett att de finns ett eluttag.
Måste säga att de är ytterst ovanligt och konstigt att fota med blixtljus ute. De bli inte alls lika kontrollerat och precis som när man är inne. Och sen är de såklart himla svårt att se på kameraskärmen hur bilderna bli så man filidutta ju me ljuset och tro de är skitbra å så komme man hem å se de i datan.. Holy Hell..
MEN, till mitt försvar ska ja säga att de va första gången ever som jag fotade me blixtljus ute ensam utan att nån hjälpte mig å me de i åtanke så kan ja säga att bilderna blev jävligt bra!
 Sofie

Jag har ju för länge sen upptäckt att de är nå knas me mitt objektiv, så oxå denna gång. Ska kolla me lite andra fotografer va dom tro de beror på. Ha haft in den för lagning å ja vette fasen om de vart nå bättre. Kanske dax att köpa en ny kamera. =) Den börja ju ha några exponerigar på nacken..

Hur som haver så ska vi imon möjligtvis göra vår bikinisession om de är bra väder. Å de se faktiskt lovande ut enligt vädergudarna! Wiii! Få bara hoppas att de nu kommer funka så som jag vill.. De bli ju än en gång jag som ska sminka å denhär gången ska de va extremt så ja e liiiite nervös då att de bli fel. =) Men å andra sidan är de ju inte sista chansen att fota bikini helle, bli de fel få man göra om. =D



Kommentarer
Gullefjun

Våga köra Canon för helskotta :)



(Nikon är inte häftigt)

2011-04-25 @ 19:32:37
KateStockholm

Hörrö Gullefjun, jag fotar varken me Canon eller Nikon. =P

2011-04-28 @ 09:51:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0