SommarSverige!!

Även om Sverige i sig är ett sjukt land så måste man ju erkänna att Svensk sommar kan va otroligt fint. Egentligen behöver man inte ta sig speciellt långt bort för att se en massa saker som får en att må bra. Alla parker inne i stan, skärgårn som ligger alldeles för nära för att vi ska komma håg den osv..
Igår tog jag bilen ner till Mariefred och kollade på Gripsholms Slott som ha stått där brano sen 1500-talet men ja ha aldrig tänkt på hur nära de faktiskt ligger förrän nu.

Jag gillar ju arkitektur så för mig va de välda kul att åka dit å kolla på slottet. Va även in å kollade men av nån underlig anledning va de inte lika kul att kolla interiört som extreiört om man då jämför med Stockholms Slott som är extremt fult utvändigt men galet fint invändigt.. Nu är Gripsholms Slottombyggt och restaurerat en välda massa så man vet ju faktiskt inte om de faktiskt såg ut sådär, sen att de va så lite möbler gjorde inte saken bättre.
Å va gjorde en bild på Ingvar Kamprad och Olof Palme där på väggen?
De va SJUKT mycke porträttbilder å man blev alldeles förvirrad å man fattade inte vilka man kollade på, okej om de bara hade vart kungafamiljer men de va typ deras kompisar å dom som jobbade där å hovmedus å deras brorsbarn ungefär.. Nä de va mycke snurrigt me porträtten.

Nu kom ja av mig..
Va ja ville säga va ju helt enkelt att Sverige ha mycke att erbjuda bara man ha möjlighet att ta sig runt och kolla på de. Jag skulle inte fått mig runt om jag inte haft bil för ja hatar att åka buss. Nu kan man visserligen åka båt just hit till Mariefred men till många andra ställen går de ju inte.
Nästa helg ska ja åka mot Västerås och kolla på fornlämningar (om de är bra väder) och de skulle jag heller inte ha kunna gjort om jag inte haft bil. Visst är de dyrt men å andra sidan få man se lite av landet och ta lite fina bilder så de är värt ändå. Kvalitetspengar. =)
Så nu ska ja ta vara på sommaren!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0