ÄNTLIGEN 1 session klar..

Jag är de segaste som gått i ett par skor.
Många som fotar får ut sina sessioner på 3 dagar men för mig tar de betydligt längre. Tänk bara på stackars Lotta som ha väntat sen förra året i Maj..  Men är de "svåra" bilder så ta de betydligt längre tid för mig att hitta den inspiration jag behöver för att redigera dem på ett bra sätt och SÄRSKILT om de är tjejer. För de behövs mer fix på de bilderna än på manliga modeller.
Män ha ju i regel inte lika mycke smycken, makeup, naglar, hår etc som en kvinna som man ska se till va bra.

I vartfall ha ja nu fått klart en session me Hassan som jag tog den 7e maj i år.

Modell: Hassan Umit
Varför de ta sån tid är för att datan är seg och jag bli bara irriterad. Jag har fått en ny dator med nytt PS (wiii) men den är inte ikopplad så ja kan inte börja leka me den än. Förhoppningsvis kommer de bli mykke roligare att redigera när de gå snabbare!! =)
Min modell Olof har själv redigerat de bilder han vill ha så den sessionen kommer ut inom en snar framtid oxå. Jag sa lite på skoj att man skulle alltid ha modeller som redigerar själv. ;)

Och idag ha ja vart till http://www.scandinavianphoto.se/stockholm.aspx för att lämna in blixten på lagning. De tog bara 16 dagar innan ja tog mig tid att gå dit me den!!
Funderar ju även på att köpa mig en beauty dish.. Vill, vill, vill!!! Men är inte så säker på att ja ska prioritera att lägga pengar på en sån just nu. Ha ju önska mig en i 30års-present men de låter inte som att nån ha köpt en sån.. 
Fick tack å lov Johan att köra mig till SP så ja slapp köra i stan! Han tyckte ja förklara som en blondin för vi hamnade lite knas först. Ja visste vart vi skulle även om ja kanske inte förklarade vägen just dit..... =D

Så, en dag i taget!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0