Arkitektur

Det är väldigt sällan jag numer fotar arkitektur. Förut va de väldigt vanligt. Kan undra varför, mena jag bor i Sveriges huvudstad med massa fina gamla hus men inte gå ja omkring och fotar dem.. Däremot när ja tex åker buss inne i stan sitter jag och kollar på arkitekturen. Finns så mycke detaljer att de är galet. =)
Men dom flesta som bor här ha ingen aning om hur vackra byggnader vi egentligen har för de kollar aldrig högre upp än näsan sitter.
Älskar byggnader och skulle verkligen vilja åka till Rom och fota...
Men de kosta så förbaskat att åka dit en weekend.
I övrigt gillar jag kyrkor, inte va dom stå för men just för arkitekturen. =D Å på landet bruka de finnas massa små söta kyrkor.

Kyrka i Enköping.
Såg en riktigt fin kyrka med en spira som hette duga när jag körde på E18 men de är som faan för man kan inte stanna och ta en bild när man kör 120 på E18! Tycker att dom borde ha pausplatser me jämna mellanrum för oss fotonördar så vi kan få stanna och fota vårt vackra Sverige! De är enda nackdelen me dessa stora vägar, man ser eg inte nå. Bara ta sig så fort som möjligt från A till B...
Undra om ja ska ta en liten roadtrip nån helg i sommar å bara ta små landsvägar just för att kunna stanna och föreviga allt jag vill. =) Upp mot Norrtälje vet jag det finns en massa fint att fota...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0