Våga inte säga du är bra!

En fotograf va me då ja fotade å så frågade han "Bli de nå bra bilder?" svarade att de bli hur bra som helst och så visade jag honom en bild. Han svar va då "Mjae, ja de duger väl. Du ska inte själv säga att de bli bra." Jag bara stirra på han å så sa jag "Jag vet att vi bor i Sverige men ja e så satans trött på denhär jantelagen, jag är en skitduktig fotograf, denhär bilden är hur bra som helst å killen som sitter här e snygg, de kan inte misslyckas."
Den andra fotografen bara stirra på mig. Han tyckte alltså att ja skulle va sådär falsk som 90% av alla är å på hans fråga då ha svarat "Nä de bli väl hyffsade bilder." Varför ska ja ljuga när de är skitsnyggt?
Å sen börja han tjaffsa om att han hade inget emot kvinnliga fotografer men att vi inte ser saker på samma sätt som manliga fotografer. Ja svarade då att INGEN fotograf ser likadant som en annan å de ha inget me kön att göra. Men de höll han inte me om.
Å så utgick han från att jag hade skitutrustning så när jag packade upp å riggade utbrister han "Men, du ha ju RIKTIGA grejer!" Va trodde han, att ja hade köpt dom på konsum elle?

Nä ja kan bli riktigt lack på sånnahär människor. Å typ 30 min senare tyckte han att vi skulle starta ett företag tillsammans. Sa att de va ja absolut inte intresserad av, men han tyckte de skulle bli SÅ bra.
Varför vill han öppna en fotostudio me en kvinnlig fotograf som inte tar bra bilder enligt honom?


Elliott och Milla

Nä jag har sagt att alla få tycka precis va dom vill, JAG tycker att ja ta bra bilder men tycker inte att folk ska bli snea å börja tjaffsa när ja säger de. Å absolut inte när dom frågar om min åsikt, då ska dom bara acceptera att ja struntar i jantelagen å hävdar att ja e duktig.



Kommentarer
Johan B

Men raring, du kan ju inte skriva att du också vill kunna ta bilder utomhus, när du har så vackra alster här på sidan.



Skärpning, du är superduktig Kate!



Tack för din kommentar : )

2011-05-10 @ 22:41:08
URL: http://www.bondefoto.wordpress.com
Johan B

Men raring, du kan ju inte skriva att du också vill kunna ta bilder utomhus, när du har så vackra alster här på sidan.



Skärpning, du är superduktig Kate!



Tack för din kommentar : )

2011-05-10 @ 22:41:31
URL: http://www.bondefoto.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0