Halva resan klar!!

Bild från Koh Samui 2011

Måste erkänna att idag ha inte vare nån rolig dag..
Ha kollat så mycke hotell senaste dagarna att bara tanken på hotell ha gett mig huvudvärk. Eftersom mina hotellbonusar går ut imon 31/12 (eller idag om ja kolla klockan se ja) så MÅSTE ja boka hotell senast imon (idag) då.. Å de sätter ju ÄN mer press på att hitta nå.
 
Men ja kände som så att ja måste börja i nån jävla ände. Så ja bokade flyg till Phuket från Bangkok den dagen jag anländer till Bangkok, men ja kommer ha ca 14h att döda innan flyget går, så ja kan åka in en snabbis till stan och handla på de stället där jag bodde förra gången för där finns en skobutik jag hittade sista dagen då väskan va full, så tänkte ja kan börja där nu............ =D
 
Sen blir det 16 dagar på Phuket, har inte bokat något hotell där än. Kan ju dela upp och va några dagar i Kata och några dagar upp mot Koh Lak om de skulle va så. Vi få se just de dagarna.
Men när ja hade bokat flyget så visste ja ju datumet ja skulle va norrut igen så då bokade jag 9 dagar i Hua Hin.
 
Hua Hin 2011

Jag gillade inte Hua Hin sist jag var där, men jag ger det en till chans. Då ja ha 9 dagar där så kan jag kolla mer av omgivningen än va ja å Carin gjorde då vi var där. Kommer bo på samma hotell som då, igår då ja kolla fanns de inga rum lediga där, så de måste ju vart nån som avbokat. De va snäll personal och skitnära stranden. (vilket va galet bra den dan spännet på min bikini gick sönder!!)
Det är relativt nära till en kvällsmarknad som hade galet mycke inhemsk thaimat och liknande. Ganska långt från "turiststråket" men de är helt okej. Nu vet ja ju om att man inte ska gå ensam som tjej om kvällarna men de komme ja nog göra ändå om ja känner mig själv...
Så när ja hade bokat hotellet där så visste ja ju vilken dag ja skulle åka till Bangkok så ja bokade hotell i China town 2 dagar!!
De är där man ska shoppa, helt gaaaaaalet mycke saker där. Men de mesta är ju bara "krimskrams" om man tänker så. Vill man shoppa kläder och liknande ska man va på ett helt annat ställe. Å man kan inte köpa bara EN penna, man måste köpa minst ett dussin, de är väl en liten nackdel, men å andra sidan kosta ett dussin mindre än en penna i sverige så va faan.. De är bara platsen i väskan som e jobbig då man ville ha 4 halsband men kom hem me 48.. *ler dumt*
Men nu ha ja som sagt bokat halva resan, nu är de bara hotell för de första 16 dagarna som ja måste hitta.
Å ja ha aningen ångest för kostnaden men alltså ja kan inte må dåligt över de, ja visste att de skulle bli en dyr resa för ja åker ensam.
Åker för att må bra!!! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0