--->Söker jobb<---

Som bevisat är ha ja blitt uppsagd.
Inte för att ja e dålig på de ja gör, men jag tycker för mycke. Är helt enkelt obekväm.
Företaget vill inte inse att det är något fel så istället för att ordna så saker bli bra avskedar dom folk som försöker påpeka fel och utveckla saker till de bättre. De är absolut inte mitt problem, vill dom skjuta sig själv i foten så för all del.
Det känns dock bra veta att många kollegor är chockade att jag blivit uppsagd, de betyder att jag har gjort ett bra intryck och framförallt ett bra jobb. Ett företag är inte ledningen, ett företag är ledningen i samarbete med folket på golvet. Tyvärr är de bara vi på golvet som inser de å ledningen fattar inte varför de gå så dåligt.. 
Nu är de dock så att jag börjar få lite panik för jag hittar inget nytt jobb.
Vet inte vad jag vill göra.
Vet inte vad jag kan göra.
Spelar ingen roll hur bra man jobbar man blir ändå till slut uppsagd pga de ena eller andra. Ingen utbildning, nedläggning av företag, osämja på jobbet, tycker för mycke.. You name it.

När jag läser jobbannonser blir jag bara så förvirrad för det används så stora och invecklade ord på små lätta saker. Vet att jag absolut skulle klara av tex ett jobb som receptionist men alla annonser för sånna jobb låter som rena raketforskningen så man tappar de lilla självförtroende men hade å tänker "Dedär klarar jag aldrig".
Och om man mot förmodan skulle skriva en ansökan vet jag aldrig va ja ska skriva.
Hatar skriva saker som "Många bollar i luften", "socialt kompetent", "Brinner för dehär" och alla andra klyschor som man få lära sig på Arbetsförmedlingen att man ska skriva i sina ansökningar.

Till skillnad från många söker ja bara sånna jobb jag tror att jag skulle passa för. Inte så att jag söker ett jobb jag inte vill ha bara för att AF säger att jag måste. Vill må bra på mitt jobb, inte ha en knut i magen då ja går dit för att jag inte trivs.

Så hur skulle min ansökan se ut?
Jag är social, kreativ, pratglad, knasig humor i rätt sällskap, gör mitt jobb, tänker på säkerhet, är van med både telefon, pengar, kassa, papper, datorer, mat, musik, kläder, foto, smink..
Men hur få man in de på ett snyggt sätt i en ansökan?
Sen kan jag vid sidan om skicka med ett papper fullt med klyschor som dom kan stoppa in på de ställen dom tycker passar om de är så att dom absolut vill ha med dessa.

Ogillar stela brev..
Skulle vilja skriva en ansökan lika lätt som jag skriver ett blogginlägg.
Förvisso skriver jag inte lika slarvigt och slang när ja söker jobb, men ni förstår väl att jag menar lika flummigt och med lätta ord. De är ju såhär ja är! Även om jag såklart kan skriva ut hela ord och inte Norrlänska blandat hejvilt. =P
Mena det är 2012.
Även om jobbet i sig är ett seriöst sådant behöver det inte betyda att man måste skriva och bete sig som en stel, uppblåst idiot. Vi är alla människor och INGEN är väl så som man skriver i en ansökan?
I vartfall är jag inte så stel..
Är en väldigt lättsam person.

De enda kraven jag egentligen har är är att det ska vara ett socialt jobb där man har möjlighet att utvecklas och känner sig behövd och välkommen.
Säger inte att det måste vara ett 8-16 jobb, har jobbat natt i 3½ år så fasta arbetstider är inte ett krav, jag är flexibel (jepp en klyscha kom me där) men de är sant och när man konkret kan bevisa att man lever upp till ordet då är de en annan sak.
Så.. iställe för att sitta här och gnata om att jag behöver ett jobb få ja väl ta tag i att söka mig ett, inte så att de kommer falla ner ett i knät på mig. Tyvärr.. =D
2v kvar innan ja måste börja på A-kassa. VILL INTE DE! Vill försörja mig själv....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0