Söker ständigt modeller..

Förut hade jag en "försökskanin" som ställde upp på alla mina galna idéer då jag ville lära något nytt.
Tyvärr så flyttade hon norrut å sen dess ha de inte blivit lika mycke övande.
Nu när man får tag på en modell så få man bara hoppas att det man tänkt fota bli bra eftersom man inte ha haft möjlighet att öva på de innan.
En bra "kanin" är en som bjuder på sig själv, kan agera och är inte rädd för hur hon/han blir på bild.
Tyvärr bor jag i Stockholm där 90% är galet rädd för att hamna på en bild där dom inte framstår som helt perfekt och ser ut som en stjärna.
 
Dehär gör de ganska besvärligt eftersom jag måste öva, Man kan inte bli en bra fotograf om man inte få träning. Sen att många modeller tror att fotografer är magiker så dom själva inte behöver anstränga sig är väldigt tråkigt. Jag är ledsen men ja kan inte göra en bra bild om du ser uttråkad och frånvarande ut.
 
Det svåra är också att hitta någon som har tid när jag har tid. Mitt arbete gör att jag oftast ha tid då alla andra är på jobb eller i skolan. Vilket betyder att jag skulle va tvunget hitta någon som är arbetslös och inte går i skola. (??)
 
Nä, men iställe för att slösa bort denhär fina dagen med att sitta på bloggen så kan jag iställe fortsätta söka modeller! Vilket i sig är slöseri med tid då ingen vill, kan eller vågar. =D
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0