Mobbing och hot på nätet..

Börja med att kolla denhär länken:

http://www.youtube.com/watch?v=k_pLmq8d7Mk
 

Läser i dagens tidning om kvinnor som utsatts för skriftliga hot på nätet. De kvinnor de handlar om är mer eller mindre offentliga personer. Vi vet att det förekommer hot och förföljelse på offentliga personer. De har oftast hjälp att hämnta, stöd att få och polisen tar de på allvar. Vilket är helt riktigt, de ska tas på allvar, de är inte okej!

Men kända och offentliga människor är inte dom enda som bli hotade på internet.
Jag är själv en av de som utsatts för det. Men vem e jag att bry mig om?
Numera händer det väldigt sällan men på den tiden jag var tjock var det dagligen. På communitys och forum.
Fick mail där det stod att jag inte va önskad, att jag förpestade sidan med äckliga bilder på mig, att jag inte borde va där för de va ändå ingen som ville prata me nån som såg ut som mig, att jag var ett tjockt äckel som borde banta, om jag inte tog livet av mig för att andra skulle slippa se mig så skulle personen i fråga komma och hjälpa mig me den saken. sånna som mig borde inte få leva på samma planet som vanliga människor, ingen skulle nånsin vilja ha en jävla subba som mig, jag skulle aldrig få en kille som ville knulla nån me så stort arsle som jag.
Jag va aldrig rädd eftersom inget visste vem jag egentligen va, de enda som va fel me mig var att jag va tjock och ful. Dom hade inte pratat med mig för att se vem jag var så det handlade aldrig om att hata mig personligen utan allt hängde på utseendet.

Vet inte hur många människor jag har blockat på olika communitys och forum. När man blockade kunde det ta nån timma innan man fick nya meddelanden från ett nystartat konto - "du tror att de hjälper att blocka mig? Jag kan göra 100 användare bara för att du ska få veta hur ful du är". När det var sånna konton kan de lika väl ha varit tjejer, för de va även tjejer som skrev. Fast de märktes i sättet att skriva när de va tjejer, då var de mer att "jag är mycke snyggare än dig å du kommer aldrig få så snygga killar som mig och dom enda som knullar sånna som du är cp-störda". Men mest var de killar, och då killar som såg ganska bra ut. Tränade killar va oftast värst att påpeka hur tjock ja va att ingen skulle röra en sån som mig ens me pincett å att ja borde banta, helst dö.
Jag fick mycke tips hur jag skulle ta livet av mig.

Vad som e så jävla surt nu är att sånna människor som förut skrev sånt till mig är sånna som idag skriver till mig. "va snygg du är", "du se ut att va en härlig tjej" etcetc Inte just DOM kanske, men sånna som "ser ut som de".. Vältränade snygga killar.
Jag har fått ett konstant hat mot en viss typ av människor, är väldigt skeptisk mot alla som säger nånting om hur jag ser ut, för de är bara en yta. Okej att folk nu säger att ja se bra ut, men e förtfarande densamma som då ja va tjock. Vilket betyder att den da ja bli tjock igen så kommer de människor som nu säger att ja e fin, bli sånna som säger att jag är ett fett äckel som ska dö.

 

Tar inte åt mig av komplimanger, vet att de är skitsnack så iställe bli ja elak å kylig.
När nån däremot säger att jag är snäll och trevlig och rolig, då kan jag ta emot de för de handlar om hur jag är, inte hur jag ser ut.
Vet att jag är ful, att andra absolut är 100 gången finare än mig och att jag aldrig kommer att se ut eller vara någon som nån vill ha som flickvän.
Men mycke av de hat som ja nu utstrålar beror på allt de ja fick höra dag ut och dag in i så många år.
Inte fanns de en tanke på att anmäla nå till polisen, man anmälde till admin på sidan men dom tog inte bort användare, dom kanske gav en varning. Men va gav de mig?
Vad skulle polisen ha gjort? "Jaha du ha blivit dödshotad och mobbad på nätet för att du är tjock de måste vi prioritera"(??)

 

Har slutat gå på dejter för ja vill inte få höra då ja kommer dit att jag är ett äckel å att dom ångrar att dom bad om en dejt me mig.
Har väldigt länge levt i min egen bubbla och inte släppt in nån för jag vill inte lura mig själv att få känslor och på så vis bli sårad.
Nu när jag är smal får jag som sagt inte höra dehär lika ofta. Men nu kan jag inte lita på folk och ensamheten håller iställe på att knäcka mig totalt.

Är helt övertygad om att de som hotar och mobbar inte ha en aning om va dom egentligen ställer till med för långsiktiga problem. Mest troligen bry dom sig inte heller..
Jag och kvinnorna i den filmsnutt som jag la ut är iaf alla vuxna, vet inte hur hoten och kränkningarna har påverkat dessa kvinnor i deras liv, jag vet bara att jag e märkt för livet. Och som sagt vi är vuxna, tänk då på hur sånthär påverkar barn som varje dag får höra dehär..

På ett sätt va de enklare att hantera då folk påpekade och skrek efter mig på gatan. Då kunde jag bara fortsätta gå, fick inte orden skriftligt. Behövde inte oroa mig att gång, på gång, på gång få samma glåpord efter mig från samma person då jag gick på just de stället som de var då man loggade in på olika forum och communitys.

Vad vill ja ha sagt me dehär inlägget?
Egentligen ingenting.. Finns inget nån kan göra åt saken då de alltid kommer finnas idioter där ute som hatar folk för hur de ser ut eller vad de gör.

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0