"Ha du hört va Kate ha gjort?"

En av de värsta saker ja vet är när folk pratar om en.
Inte för att säga nånting speciellt som ja ha gjort, mena de är okej att folk tex säger "Kate är i Thailand" för de är ett rent konstaterande.
Men när de kommer till småsaker som "Hörde ni att Kate åt pizza igår", "Vet du om att Kate brände sig igår när hon va och snorklade", "Kate har lila kuddar i sin soffa jag såg det på facebook" -visa bild-
Mena jag har folk på facebook å de kan läsa va ja gör och se bilder som ja lägger ut, men de betyder inte att de är fritt för alla att visa de bilderna vidare till andra och prata om mig.
 
Samma me bloggen, de flesta som läser känner mig inte å de är helt okej, men när folk ja känner börjar sitta å prata om de ja ha skrivit, med varandra bakom min rygg å att ja sen få höra "Jag hörde av xx att du..." whatever de än må va.. Då bli ja lite lack.
Läs bloggen, läs va ja skriver på facebook, men du behöver inte prata om vad jag har skrivit - på din fikarast - bara för att ha ett samtalsämne.
Vet att jag är ett mycke intressant samtalsämne, men om du pratar och "skvallrar" om mig tyder de bara på att du själv måste ha ett mycke tråkigt liv.
 
De är helt okej när nån säger "Jag läste att du.." För då är det med mig man tar upp det för att man tyckte de va intressant, sorgligt, roligt etc.. Inte bara för att "ha nånting att prata om me kompisar/kollegor"..
 
Så nu tänker säker du "Men varför skriver hon isåfall nå"
Då ha du missat poängen - Läs gärna, men du behöver inte göra mig till dagens topic. =)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0