Ett Foto Om Dagen 2014



Är inte speciellt bra på att fota "döda" ting..
Har heller inte riktigt tagit mig tid på senare år att göra de.
Mena alla kan väl fota tändstickor, vattenglas, fotbollar och trådrullar?
Nä de kanske inte är så att alla kan...
Blommor och grässtrån kan dock alla fota för de gör man tydligen utan att tänka på de.

En bekant till mig ha satt upp "Ett foto om dagen 2014", har han gett ett ord per dag som ska omvandlas till en bild. Å det ha han gjort i syfte att bli bättre "vardagsfotograf". Tycker att det är en helt underbar idé!!
Han har gett tillåtelse för mig, och andra, att använda hans lista om man inte vill göra en egen.
Känner att det är mer utmaning om jag tar hans lista eftersom man då får ord som man själv kanske inte skulle ha tänka på!!
Visst kommer jag att missa dagar men det är en väldigt bra och inspirerande lista som gör att man kanske vill fota lite varje dag.

Han va ju lite elak som satte "Självporträtt" 1 jan...
Kul man kommer se ut då man knappast får sova natten till 1jan och så ska man jobba hela dan. =D
2 jan är de "frukost", de kommer ja också ha problem me eftersom ja inte äter de.
Men sen va de en välda kul lista hela januari!!
Hjärnan ha redan börja spinna lite idéer till de olika orden. =D

Så nu ha man iaf lite att se fram emot trots allt.
Kanske en löjlig sak, men de känns som att de betyder en hel del för mig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0