Dödssjuk?? =O

Man har hört om folk som varit utomlands och blivit riktigt dåliga, fått magsjuka, kräksjuka, salmonella och allt annat tråkigt som man kan få när man åker utomlands.
Jag har aldrig råkat ut för de å ändå ha ja vare utomlands flera veckor åt gången.

Kom hem i förra veckan och efter att jag städat ut mitt kylskåp så blev jag ganska dålig. Trodde jag åkt på magsjuka eller nån bacill från den äckliga kylen..
Så jag anmälde mig magsjuk till jobbet.. Men kände samtidigt att de inte va som vanlig magsjuka, ena stunden va ja pigg och allert å andra stunden utslagen på badrumsgolvet utan möjlighet att ens röra mig.
Folk runtikring sa att ja nog åkt på salmonella..
Hmm..
De ha ja ju aldrig haft förut...

Läste på om va de egentligen är och vilka symptom de är, och dra på trissor de passa ju in på mig..
De påminner om magsjuka, men eftersom ja själv ha sagt att de inte känns som vanlig magsjuka utan nå annat. Då insåg jag oxå att symtomen kom inte efter att ja kom hem utan redan i Hua Hin - förra lördagen.

Trodde då att jag led av solfrossa men nu i efterhand va de såklart feber. Varför skulle jag efter 3v i Thailand plötsligt få solfrossa? Och på söndagen var ja ju jättedålig och vågade inte lämna hotellet. Jag proppade i mig Dimor för att våga åka bussen till Bangkok osv.. Ja ha alltså vare dålig i 1½ vecka utan att eg tänka på de, men ja blev dåligare då jag kom hem, å lovar att ja vare dålig. Ibland trott att ja ska dö..
 
Va till doktorn idag även fast jag vet att dom inte kan göra nå utan att salmonella läker ut av sig själv. Ville mest veta om de ÄR de å om jag kan jobba. Nu är salmonella inte smittsamt på de sätt att man inte få vistas bland folk, men de kan va dumt att riskera om man delar toalett med många, vilket jag gör på mitt jobb.
Samt att när jag måste på toa då är de NU. Och jag kan inte bar lämna en position på jobbet utan måste vänta på att bli löst, vilket skulle resultera i att de skulle ta för lång tid = Olycka....
Så min läkare sa att han absolut förstod att ja inte kunde jobba. Så ska va hemma till iaf måndag å ha ja inte blivit bättre så måste ja va hemma längre.

Råkade kolla mig i spegeln å såg att ja ser väldigt smal ut, jag veeet de är ju precis de ja ha velat länge!
Sa de till mamma å hon konta me ett mammasvar å fråga om ja tycker att ja mår bra av de..
Nä, de gör ja då rakt inte..
Inte ens vanlig magsjuka gör nog att man känner sig såhär sliten. Å magsjuka gå över efter 1-2 dagar, dehär ha pågått längre än så å kan ta 1-2 veckor.. Känns inte uppmuntrande.
Min läkare tog min vikt å sa "Å nu vill jag att du gå upp 2, helst 3 kg Kate!!" Han vet att ja försöker gå ner i vikt och han försöker allti få mig att gå upp i vikt så han måste ju jubla inombords nu... Ha ju gått ner 4kg på månaden i Thailand och ha planer på minst 5 till.. *morr*

Salmonella...
Trevligt!
Är så galet disorienterad, virrig, snurrig, illamående och magont att de är inte kul nånstans.
Är iaf inte dödssjuk även om de som sagt går i vågor och man ibland känner sig så. De slår ut varenda signal i kroppen på 2 röda sen tar den en timma eller två så är man människa igen, tills nästa knockout..
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0