PARIS!!

 
I början av juni åkte jag till Paris med min familj.
En underbar stad med otroligt mycke arkitektur att fota!
Nästan lite för mycke om man tänker efter...
Går man vilse ska man se till att inte bli kissnödig!
Gatorna är inte # som man är van här i sverige utan mer en blandning av X och Y.. Trodde man att man gick österut så kunde man helt plötsligt va på väg tillbaka fast de känts somatt man gått rakt fram. Mycke virrigt, men spännande!! =D


Kikare på Eiffeltornet

En helt fantastisk stad!
Vi bodde på Champs-Élysées så de va ingen brist på shopping heller, men man ska tänka på att Paris är inte den billigaste staden att shoppa i. Men de va helt fantastiskt att gå på Avenue Montaigne bland affärer som Dolce & Gabbana, Prada, Gucci, Dior, Chanel, Versace, Escada, Giorgio Armani, MaxMara, Louis Vuitton etc jaja ni fattar poängen ;)



Har som vanligt väldigt mycke bilder från resan men känner lite såhär - Man måste ha varit med för att uppskatta mina bilder för de är mycke familjebilder för vi va galna som en familj ska va när man är tillsammans.
Vår första utlandsresa tillsammans någonsin.
Så synd att pappa inte finns bland oss så han kunnat följa, men han var ändå med oss.
 
Eiffeltornet

Kan absolut rekommendera att åka hit. Folk säger att det är en romantisk stad å de kan jag nog tänka mig om man åker dit i de avseendet.
Hur är då fransmän?? Mja dom vi träffade fattade då va vi sa men kan inte påstå att vi pratade speciellt mycke me nån. Vi klarade oss rätt så bra själv å behövde inte fråga oss fram eller om saker.
Köpte Hop-on-hop-of biljetter via nätet så de va bara att åka runt hela stan me den biljetten.

 


Som sagt om man gillar arkitektur och skulpturer så är Paris verkligen en stad att besöka. Vart man än vände
sig så va de nån liten filur, nåt minnesmärke eller liknande.
Det enda jag är ledsen över att vi inte snavade över var dessa rose-line-brickor som finns på lite olika ställen i stan. =)
 
 

Notre Dame

Jag va kär i Notre Dame redan INNAN jag varit i Paris men kan lova att jag är ÄNNU mer kär i den katedralen nu efter att jag varit där. Den går helt enkelt inte att beskriva med ord! Skulle kunna ha varit där betydligt längre än vi faktiskt var!! Tyvärr är de bara en liten bit man få gå uppe på tornet å jag ville såklart gå på de ställena som va avstängda för allmänheten!!
När man är på byggnaden ser man inte gargoyles så värst bra eftersom vinkeln från där man står blir fel. Man ska egentligen stå långt från me en skitbra kikare så man verkligen kan njuta av dom söta underverken!!
Men de som satt på räcket bredvid där man gick kunde man såklart njuta av, å de är ju då de mest kända som "alla" ha fotat. =))
                        
                         Underbart söt gargoyle!!!
                        

Man kan verkligen inte påstå att det saknas broar i Paris och såklart är samtliga helt underbart utsmyckade på de mest fantasifulla sätt! Och en annan sak me denhär stan är att de spela som ingen roll vad man har i fokus, nånstans i bakgrunden kan man ge sig fasen på att de ändå är ännu något sevärt så som eiffeltornet, triumfbågen, obelisken etc så bilderna blir dubbelt så fantastiska! =D
                        
                         En av sjöfolket i fontänen vid obelisken

Vill jag åka tillbaka till Paris?
Absolut, de skulle jag vilja göra. =)



Den vanligaste replik jag hörde från min familj var -
"Å så ska hon stanna och fota IGEN!!"
Hahaha..
Så nästa gång tar jag nog med mig någon som är lika fotogalen som jag ;)

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0