Lite mer Irland...


Rock Of Cashel

Känner att jag har alldeles för mycke bilder som måste få visas så jag lägger ut lite till. Det var ändå så långe sen jag bloggade att ingen kan påstå att jag spammar bloggen. =D
Det är ganska magiskt hur olikt Irland är Sverige.. Det är som att resa tillbaka i tiden när man är där. Och dom är trevliga, hälsar på varandra och även på mig, dom har blommor som hänger utanför fönster, husen är glada klara färger och affärerna är små och mysiga.
Mer personligt känns det som.. Inte stora tråkiga industritillverkade grå lådhus som de är här. Visst håller dom på att bygga nya bostadsområden på Irland oxå, men då bygger dom fint, inte betongförort..


Cashel

Visst de är mycke sten på Irland i form av ruiner så om man vill kan man klandra ner på det oxå. Men ruin-nörd som jag är så tycker jag hellre om den typen "betong" än va som byggs idag. Varenda ruin vi åkte förbi suckade jag "Ååh där vill jag bo.." sen att de såklart nu är helt obeboerligt i och med att de faktiskt är ruiner de är en nackdel då för mig som fryser lätt. =D

                                    
                                     Kilkenny Castle
 
                                     
                                     Gröna ängar och får som sagt..
 

Just utanför Bagenalstown
 

Howth utanför Dublin


Howth


De va såpass lågvatten att man vågade sig ner


Rätt idylliskt va? Och en liten ruin mitt i allt..
 
                                       
                                        Båthamnen i Howth
 
                                       
                                        Stranden i Howth
 
Irland är verkligen ett spännande land!
Kände mig hemma direkt där, förutom kylan då, den hade jag gärna klarat mig utan. Men en stuga på Irland den dan man blir rik nog de är inte helt omöjligt! =D
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0