Testsmink - Testljus

Jag vet att x antal % av sminket fösvinner i blixtljus så nu när ja då ha börja sminka en hel del själv tänkte ja ta reda på exakt hur mycke ja egentligen behöver sminka modellerna för att de ska synas på bild..
Så i söndagas tog jag mig tid och sminkade en guld-sminkning med stjärnor och en frisyr med guldglitter.
Tanken med bilderna va att de skulle va lite glammigt, rockigt och bilderna skulle ja ta i källaren för att få en skabbig miljö i kontrast till de.
Vad händer?
Jo för första gången på 11 månader som ja ha bott här ha nån LÅST dörren in till tvättstugan så ja fick inte tag på nån ström till blixtarna. Där stå ja som en jävla påfågel å hade ingen ström!
Jaha, de va ju bara att bära upp all utrustning å gnälla lite för sig själv om sina idiotiska grannar som tro att man ska sno deras skabbiga kläder..
Men efter en timma insåg jag att nånting måste ja ju göra me den sminkning och frisyr som ja hade gjort (som vi de laget hade börja falla lite). Så ja möblerade om hela vardagsrummet och satt mig på en högtalare.

Använde mig bara av en blixt så de blev ju en stor slagskugga bakom mig på väggen å de visste ja de skulle bli men de va inte sådär ja hade tänkt att de skulle bli.. Så för att få de effekt ja vill ha me skuggan skulle ja ha sutte längre från väggen, men de va nu inte lätt i vardagsrummet, begränsat utrymme.. =D

Sminket då?
Ja, kan lugnt påstå att de syntes mycke mer innan blixten slog. Här se de ju ut som en relativt vanlig sminkning men de kan ja lova de inte va. Å glittret i håret se mer ut som små vita mjäll än guldglitter så ja undra hur fasen ja ska fixa dehär så de bli snyggt när ja verkligen ska fota me denhär sminkningen på en modell... Men jag ser oxå att jag behöver använda mer gula färger för de se ut som brons å de är inte meninge.. Men ja ha en gul från MAC som nog kan funka välda bra över den färg ja ha på denna bild, får testa lite.. Den guld ja köpte från Makeup store ha rosa i sig (???) så de va ju en miss..
MEN ha ju beställt nytt smink från London så ja hoppas att de färger ja valt där kommer va mer guldiga oxå. FYfaan va ja lägger ner pengar på smink.. =D
Hade man då blivit snyggare av de men sån tur ha man då inte heller.. =P
På tal om snyggare....

Kate Januari 2011                                                     Kate Juli 2011
Jag har under våren fått ett helt nytt utseende.
Vart de bättre eller sämre tycker ni?
Jag är så grymt besviken för att ja fick så bred näsa å ja ha inte ens opererat den! Är visserligen fortfarande svullen så ja hoppas att den bli smalare igen..
Fick bredare käke och större haka och raka tänder (se ut som att ja fick fler tänder) =D
Känns lite som att ja åldrades 10år.. Vet inte..
Skriv gärna va ni tycker.. .. ..

Har även fotat en FAN session men den blev aningen för avslöjande så den tänker jag inte sätta ut här, men nu ha ja testat de oxå. Klart att de kan va snyggt med mer avslöjande FAN absolut, men om ja använder nån annan som modell. =D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0