Skärtorsdag...

Jag firar inte högtider.
De va skärtorsdag igår.. En tid då man ska äta ägg och ha fjädrar och videkissar och tuppar framme. Hönshögtid? Jag fattar inte poängen..

Hur som helst så tog jag tillfället i akt och fotade!
Plingade på hos grannen å sa att hon skulle komma ner. Hon visste inte alls va som väntade när hon kom. Tog lite bilder på henne och sa att de va inte sista gången hon skulle råka ut för detta. Hon e nyinflyttad så nu vet hon va ja e för galenpanna! =D
     
Hon va bara här i typ 20-30min å vi fick många fina bilder. Lätt att fota glada människor som bjuder på sig själv. =)

På eftermiddagen kom en kille som jag fotat en gång innan.
Jag ville ha lite tuffa, creapy bilder, han är nog mer inne på "söta" bilder så vi är inte riktigt inne på samma stil. Men eftersom jag är fotograf kan jag göra som jag vill och jag fick de bilder jag ville ha. Han erkände dock att dom blev bra. ;)
    
Såhär borde de va varje dag. Folk som kommer hit å bli fotograferad. De är bara lite jobbigt att jag har så begränsat me utrymme att fota hemma. De kan lätt bli samma lika ljussättning och bakgrunder.

Har blive tilfrågad att fota latinoinspirerade bilder så jag tänkte då om man kan ha en limegrön bakgrund som man "rynkat" som ett draperi.. Latino.. Jag tänker "färger" då. Ah vi få se va de bli me det om de bli av.. =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0