Fota i kyla..

Drog en sväng till Norrland och jag kan lova att det är allt annat än varmt på dessa breddgrader denna årstid.
Fast alla som bor här säger att de är så varmt å de är då ingen snö å dehär är ingen vinter blablabla..
De är svinkallt!
Sen få dom säga va dom vill..
 
Vaknade en morgon och tittade ut. Frost....
Hur gärna jag än ville stanna inne kunde jag ju då inte låta bli att klä på mig i termobrallor, tjocka vantar och en stor mössa och he mig ut för att fota lite frostflingor!!
 
 

 

Å de är klart att man fundera va fasen man egentligen håller på med när de är folk som stannar och faktiskt frågar va man håller på me...
Jaaaaa, här står jag på alla fyra me nosen i backen, röven i vädret och ska komma så nära som möjligt..
Sen funderade jag varför i hela världen bilderna va så korniga.
Har min gamla kamera med mig så genast blev ja "jaha de är gambebins fel att bilderna se ut såhär"
Kan nu erkänna att jag fotade i 3 dar innan jag insåg att ja hade ju för fasen ISO 1600..
Så som sagt ja tro hjärnan min ha fryst här i kylan...
 
Igår va ja en sväng ner mot Ume me min bror, tack å lov hade ja me mig kameran för de blev en längre sväng än beräknat. Jag trodde de skulle ta ca 3h, de va dryga 8h..
Men då går de när man kommer till nånsans där de är en trasig bil man kan meka me!! Jaaaa... nääää säger jag bara. Så ja va ut och fotade lite runtikring där bror va å meka..
 




Så, jag erkänner att ja hatar kyla men samtidigt kan jag erkänna att de bli mycke fina bilder när de är kallt ute. Helt enkelt, hade de inte vare så kallt så skulle ja ha fått en hel del mer fina bilder men nu måste ja ju springa in i värmen efter ett tag då de bli helt olidligt.
Kan oxå erkänna att fota är typ enda gången som jag frivilligt går ut och faktiskt kan stanna ute en liten stund extra fast de är kallt...
I vilket fall som helst så säger jag att de är extremt skönt att de INTE är snö.
De är kallt och jävligt som de är så nu kan de få bli sommar igen!!!!!! =D
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0