Fotoframkallning och modeller

Bild från fotograferingen med Mathias tidigare i höst.
 
 
De va ett tag sen jag framkallade foton.
Har länge funderat på va ja ska göra me alla bilder jag redan har framkallat. Gör oftast bilder i 20x30, dom e ju ganska små och man kan som inte rama in massa sånna och sätta upp.
De ja ha ramat in är 40x50.. Men ha iofs inte fått upp dem på väggen heller.. =D
Men nu fick jag en idé!
Varför ens rama in bilder?
Varför inte bara nåla upp dem huller om buller på en hel vägg?
Tja, varför inte..
Nu ha ja iaf skickat 36 bilder på framkallning så ja få se va de bli när de kommer hit. Har en hel del sen innan oxå så runt en 50 bilder kommer ja kunna smacka upp om ja få till de..
 
Synd att de är så himla dyrt att framkalla stora bilder. Då jag framkallade de jag har var det specialpris, kostade nästan inget alls. Men då hade jag inte de bilder jag har nu.. =)
Få väl bli en senare fråga.
 
Vet en hel del folk jag vill fota men de bli som inte av. Vet inte ens om de verkligen är intresserade. Vill man bli fotad få man väl säga de?
Är lite less på att gå runt och fråga folk "Ville du bli fotad?".
 
Sen är de ofta frågan om pris.
Kompispris finns såklart!
De ha kostat mig multum att inhandla utrustningen. Men nu sitter jag på den så ge mig ett par hundra så va fasen nog ska vi kunna ordna dehär!
Men som jag bruka säga - är fotograf inte magiker.
De är ganska kul, när modeller tror att de bara behöver stå där. Så är de inte riktigt, kan modellen inte leverera kan jag inte få bilderna bra heller. Sammarbete! =D
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0