Årets sista höstsession?

 
Anna väckte mig idag - "Kaaaaaaate!! Ville du fota?"
Hallå lixom, bajsar björnar i skogen?
Ha förvisso aldrig sett dom göra de.. Bara i djurparker.. 
Hur som helst så vill ja såklart fota!
Snabba ryck var, när, hur, ska-bara-a-la-Alfons-Åberg å så vips va de lite försent att fota idag.
Jaha, men så sätter vi klockan på i morgon!

Så jag gav mig ut en snabbis för att hitta något bra ställe att fota på imon!
Höstiga platser, fasen löven faller lavinartat snabbt nu så de är skillnad från dag till dag. 
Nånstans nära så man slipper dra utrustningen alltför långt för hon ska först komma hit så ja ska sminka henne.
Så ja gick helt enkelt ut på min bakgård.
I våras va de riktigt fint där och jag fick massvis me fotoidéer! De är ju inte lika fint nu.
De första ja ser är Stampe, han är på min bakgård typ varje dag så han fick va me på kort, han såg lite butter ut å ville äta ifred.
 
Så ja va tvunget fundera lite "Vilken typ av bild ska jag ta på Anna?" Porträtt såklart, men ska ja bara ta porträtt?
Näe...
Känner att ja borde vidga mina vyer lite, få med mer av hösten. Så eftersom ja nu ha en ny kamera som borde pallar att ta skarpa helkroppsbilder så är de väl lika bra att jag chansar på de oxå?
 
 
 
Så min plan va lite "enkel".. porträtt lutad mot en trädstam med lite höst i bakgrunden. Nu va de välda lite höst just här men eftersom de är en konstig höst så faller gula löv av och gröna hänger kvar så de bli som inga gula färgsprakande träd denhär hösten..
Och nästa tanke var helkroppsbilder i ett litet hav av löv. Alternativt om de är torrt att hon få lägga sig ner och jag tar bilder uppifrån. Men de är höst å ha regnat idag så de kom förmodligen va blött imon me så vi få se.
Men de finns i vartfall sånnahär ställen här i närheten.
Sen finns en hel park här ovanför där ja bor, inte kollat om möjliga locations där, ha bott här 2år å aldrig varit dit.. På andra sidan gatan ju... =P
Men få se imon!!

Nu ska ja plocka fram kläder och annat som behövs och kolla genom lite vilket smink. Ha en liten aning men allt beror ju på om hon kan ha kläderna.. =D
Ska som sagt fota me nya bebin, de bli min första fotosession me den så vi få se om de bli nå resultat som ja vågar visa sen. ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0