Höstsession 2 - Anna

 
Det blir sällan som man tänkt sig, men nånting blir de alltid...
Naturligtvis va vädret denna dag inte alls till belåtenhet så vi började faktiskt me att fota en session inne efter att jag sminkat henne.
När vi var klar med den märkte vi att vädret iaf inte va helt åt fanders - släpa ut alla grejer.
Tur att ja hade sett ut plats i närheten.
Som vanligt ser en plats helt olika ut från dag till dag beroende på tid och ljus.
Så även nu.
När de inte va nån sol som lyste va de välda mörkt under trädet där löven fanns.
Aja, inget att göra nå åt bara att göra de bästa av saken!
Märkt att min nya bebis lever verkligen ett helt eget liv. De är jättestor skillnad mellan två exponeringar även om man bara gör en liten liten ändring i inställningarna. Så va de absolut inte me min gamla. =O

Detta höll på att göra mig galen!!!!
Så just nu e ja alls inte sams me min nya bebis, saknar min gamla!
Men de är helt enkelt för att jag inte kan denna... Så, ska ta det lugnt och andas, lyssna och lära av de som har Canon och kan dem.
Erkänner dock här och nu att jag inte gillar att ja måste göra de!
 
.Men Anna va helt okej me mina små utbrott! Tur att man övar på nån man känner. ;)
Å de underlättar helt klart att hon e lika galen å ha sjuk humor som ja så vi hade himla kul!
 
 
 
Är starkt medveten om att de skiljer ljusår mellan ljuskvaliten på bilderna men de beror på en del olika faktorer
1 - Jag å kameran
2 - Fortfarande lite osäker på hur man ställer ljus ute
3 - Det naturliga ljuset försvann rätt snabbt
osv osv
 
Jag ska inte sitta här och "försvara" bilderna på något sätt, jag tycker dom e bra alla på sitt sätt annars skulle jag ju inte satt ut dem! =D
Men jag ÄR frustrerad över kameran..
Måste helt enkelt acceptera att jag är lite tillbaka på ruta ett..
Jag vet, men kan inte hur man gör me denhär kameran.
 
Lite höstbilder fick vi iaf!
Dumt bara me vädret som inte sammarbetade denna dag. Och nu tror jag som sagt inte att de finns tid för fler höstsessioner. Dehär året..

Så nu får jag ta tag i inomhusbilder! =D
Ska lura hit Anna fler gånger då jag har mer genomtänkta idéer för inomhusfotografering.

Och inte bara Anna, ska försöka hitta fler som oxå vill bli fotade! Är inte speciellt svårflirtad elle dyr. ;)
 
 


Kommentarer
Kaj myller

Jättefina bilder och bara på det igen . Lycka till med din nya kamera

2012-10-19 @ 21:45:09
URL: http://www.fotokaj.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0