Friterad mat alltså..

 
En lugn del på stora vägen i Hua Hin..
 

Glasögonen är jättesnygga, me kan inte rktigt komma från att de är fel styrka. Skulle vilja ha starkare så jag ser ännu klarare... Just nu känns de mer som läsglasögon, de ger lite klarare bokstäver då man läser i en bok. Men tvivlar att dom gör nån nytta på långt håll.
De få va såhär nu, är ju ändå tänkt att ja ska ha dem när ja läser så de bli nog bra. I annat fall få ja väl byta glas sen om ja känner för de.


                                      
                                       Tydligen uppskattat...

 

Har blivit jättepoppis bland taxikillarna som har sitt näste ute vid stora vägen. Gick förbi där tidigare idag flera gånger å först fråga dom "Taxi, taxi?" men ja bara log och skaka på huvudet. Sen då ja kom börja dom vinka åt mig, nicka och peka på sina tuktuk. Även då fick dom leenden och skakningar på huvudet från mig. Sen klädde jag om för kvällen och gick i kjol. Holy hell då braka ju hjärncellerna på alla taxiförare. Dom börja ropa, vinka, peka, le. Och sen när ja gick förbi så gasta en på dom andra så alla kom fram å kolla efter mig å en uttryckte att "krossar hans hjärta genom att gå fram å tillbaka".. Haha.. Jamen då få ja väl sluta gå där då! =P

 

Men bevisligen är thailändska "killar" (Dom e ju aningen för gamla för min smak) mer flirtiga här än på Phuket. Dom visslar och vinkar när dom kör förbi en me moppe och ler när man går förbi på gatan.
Nästan så ja ska börja fråga hur mycke dom e villig att betala.............

 


De är ju gott, men kan inte va nyttigt nånstans
 

Blev middag på samma market som igår. Testade friterad majs, vegetariska vårrullar och sallad. Den friterade majsen va jättegod! Däremot vågade jag inte testa såsen hon gjorde åt mig, hon gjorde en som inte va stark sa hon. Men ändå..
Å där man plocka sallad blev ja lite förvånad att de fanns cornflakes i en skål, ska man ha de till sallad?

 


Plocka själv allt du vill i en skål för 30bath (sådär 7kr)
 

Allt friterat och sallad kostade mig nästan 15kr... Hade klarat mig me bara en av skålarna men blir som så sugen på att testa saker så jag överköper.. Så ja kasta mer än hälften varje gång jag äter.
Är så sjukt mätt, känns som att jag aldrig mer ska äta i hela mitt liv.
Saknar mina dietshakar!!!!

Idag ha ja nog gått mer än ja gjort på hela året sammanslaget. Å de känns i benen. De är inte sirekt så att de är fina trottoarer att gå på här, de är trasig stenbeläggning och trottoarerna är ungefär 30cm höga vid varje infart till alla hotell och vägar sådär var 40 meter, så man få stepup-pass samtidigt som man e ute å går.

Imon, imon, imon.... De kommer säkert va skitväder här nu resten av min resa men ska ändå gå till stranden imon. Måste ju försöka få lite mer färg även om de bli genom dis.
Såg idag folk på stranden som smörjde in sig me solkräm å hade helt vita näsor. Herregu, undra hur dom skulle bete sig om dom va på Phuket där de faktiskt är sol och varmt...

 

Måste nog förkaste dendär tanken om att hyra moppe här. De är helt förvirrande me vägar och så mycke trafik att de är hemskt. Phuket va ju rena landsbygden i jämförelse.

Så hur fasen ska ja nu få mig ut å fota??

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0