Jag e blind!!!!

Vakna, kolla ut, mulet, vända sig, somna om..
Vakna, kolla ut, mulet, vända sig, sucka, stiga upp..
Nämen va bra att de är mulet då drar ja iväg till en optiker!!
Går längst stora gatan å de är nästan inte en endaste affär öppen. Inser att ja inte ha kollat klockan.. Men klockan va 10 så mycke märkligt att som inget va öppet.
Gick in till en optiker och jag förstod nästan inte vad dom sa, sen hade dom bara konstiga bågar, inga snygga lite mer design..

Gick till en annan och kollade runt, hittade några stycken och dom ville jag skulle prova. När jag provade första då blev dom väääldigt hjälpsamma och sprang och hämtade ena och andra, men jättefula. Va tvunget förklara att ja vill ha tunna bågar runt glaset, men lite tjockare på sidan. Inte sådär helttjocka runtom och inte jättesmalt på sidan.
Och inte sånna miniglas, men heller inte 70-tal utan.. lagom.. =)
Till slut hittade jag två par, de ena käntes inte riiiiktigt så bra, men dom va så snygga. De fanns ett par nästan likadana som satt bättre så de fick bli dom iställe, och så ett annat par. Dom hade köp ett få ett..

 


De undre är faktiskt inte dom ja köpte, utan dom ja eg ville ha... Blev ett par liknande.


Vet inte riktigt om synundersökningen va den bästa och mest genomförliga jag varit med om så vet inte om styrkan blev bra. Ser ju suddigt som fan då ja e i Thailand, å så är de varje gång ja e här. Ser bättre hemma även om ja e blind där me.. =p
Hon gav ett pris och jag började räkna va de skulle bli i svenska pengar. När hon såg minen hos mig sa hon snabbt att hon kunde ge 10% på själva glasen och gav mig ett nytt pris. Jag räknade igen och sen gav hon mig ett nytt pris. Jag hade ju inte ens prutat, de är hos en optiker, prutar man där?
Så, hon prutade me sig själv. Jag godkände priset och nu ha ja snart två par glasögon att hämta. De skulle bara ta tre timmar... Hemma i Sverige ta de ju flera veckor typ..

 

Gick ner till stranden och fotade lite snäckor, hade bara mobilen me så bilderna bli ju därefter.
Stranden här i Hua är alls inte som jag minns den. Det verkar va mycke mindre vatten nu än då jag va här sist. Men den gången va de ju domdär jätteöversvämninarna i norra Thailand som dränkte halva Bangkok så de är klart att havet va väl högra då me.
Nu är det en stor bred strand..
Men vattnet är inte blått som på Phuket, heller inte lika varmt. Men de ha sin lilla charm de me.

 

 

Eftersom mobilen skrek efter mat så bestämde jag mig att ta strandvägen till hotellet, ladda den en stund och sen till optikern igen.
Men nånting gjorde att jag missa totalt var ja bor och gick därför istället lååååååångt efter stranden. Hjärnsläpp delux.
Man bli ju inte direkt glad när man måste gå alltför långt i onödan i denhär kvava värmen.
Nu e fånen på laddning, har duschat, ska bara klä på mig sen hämta mina glasögon sen se om ja hittar skooooor! =D

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0