Sista dagarna på Phuket

 

Kata Noi Beach
 

Så.. Vad har jag haft för mig de senaste dagarna?
Sista dagen jag hade moppe drog jag iväg till Kata Noi och låg där halva dagen. De va varmt som attan. En del fina pojkar att kolla på men som vanligt va ju dom flesta upptagna ändå.
De va ganska tvärdjupt på den stranden så kan inte påstå att de va barnvänligt, vilket i sig är väldigt bra.
Det ligger hotell praktiskt taget direkt på stranden men de är ett väldigt litet ställe och en liten strand så de är inte nånstans där man skulle vilja bo 2 veckor. Man måste helt enkelt ha moppe om man ska bo på ett sånt ställe för att ta sig ner till alla restauranger och affärer som finns i Kata.
Jag solade, badade, läste och mådde faktiskt inge bra. Längtade nån annanstans..

Var ute och simmade lite i godan ro och tänkte väl egentligen inte på så mycke å då håller jag på att simma på en manet! Trodde hjärtat skulle stanna!
HATAR maneter!! Å där är de en läskig fan precis just framför mig. Visste inte hur jag skulle sprattla för att den inte skulle komma mot mig, men samtidigt så ja skulle kommam från den. Efter en snygg manöver så kom jag i vartfall i land.
Sen va de slutbadat för mig..

Dagen efter låg jag på Kata Beach, de va sista dagen som jag skulle kunna ligga på stranden eftersom tvätten skulle lämnas in på eftermiddagen för att hinnas klar innan fredagkväll. Försökte pressa så mycke ja kunde men naturligtvis när jag VILL bränna mig så går de inte. Använde till och med sololja för att se om de funkar. Men bevisligen så funkar inget sånt på mig.. Läste lite, kollade på folk.. Hände väl inte så välda mycke.

 


Vattenmelon, papaya och 3 gigantiska mangos


PÅ kvällen gick jag till nightmarket för att köpa lite frukt. Jag gjorde dock misstaget att köpa MYCKE frukt å fattar inte riktigt varför eftersom jag bar ahade en dag kvar... Men gott va de!

Sista dagen ville jag faktiskt försöka få lite färg. Vaknade dock me migränflimmer så de började dåligt. Började packa lite och kasta skräp och tidningar som jag inte skulle ha med mig vidare. Tog en promenad till stranden och gick där fram och tillbaka några gånger. Hade ju lämnat in alla handdukar på tvätt så kunde inte bada.

 


Fått lite färg ändå, de märker man då man ha vitt på sig

 

Märkte då jag gick där att de är nog så man ska göra, träffade en hel del folk och pratade me dem. De va en man som kom å höll i en gigantisk manet! VARFÖR höll han i den? Han frågade om jag ville känna men de ville jag så fasen heller. De va eom en stor geleklump med skrumpna tentackler.
Sen såg jag en annan manet som låg på stranden halvt ner i sannden.
De är väldigt mycke maneter vid Phuket nu. Domhär som va på stranden och som mannen höll i va sånna vita, ganska stora. Dom mörka är farligare och dom se man nästan inte i vattnet. Men ha intet hört om nån som bränt sig...

 

Blev att äta på Buffalo steakhouse och kolla skor. De finns ett par skor som jag så väldigt gärna vill ha.... Men alltså dom kostar 2200bath,  dvs typ 500kr. Är de värt elle inte?

 


Köpte dem inte men såklart ja ångrar mig.. =)

På kvällen gick jag sen till Dannys, hann inte komma in förrän ägare skrek "Sawadeekap!! Strawberry daquiri!" hahaha.. Han känner mig för väl..
Så blev de två sånna, prata lite strunt sen gick jag till Kohn och sa hejdå till han, han ville inte att jag skulle åka hem men ja sa att han få väl komma till Sverige å hälsa på. Minen han gav mig sa ungefär "Är du galen - DE ÄR KALLT I SVERIGE!"


En sista oljemassage och sen va de dax för sängen... Va lite smått dragen av alkoholen så jag somnade som en bebis...

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0