"Välkommen" hem Kate!!

Till att börja me borde småbarn förbjudas på plan!
Men morsan verka inte va så smart heller. Sa inte åt ungen när den gallskrek flera timmar i sträck men sen på morgonen när skrikhalsen å dennes syster satt å småpratade tyst me varandra så röt hon åt dem att dom kunde väl ändå va tyst nångång. Bara hallå!!! Idiot...

Landade i kalla sverige, träffade en kollega direkt utanför planet så ja fick en välkommen-hem-kram. De va mycke trevligt. Fick väskan, bussen kom direkt slapp vänta, hittade bilen - eller snöhögen, och körde hem i behaglig trafik.
Hemma!!!
Först rasade 3kg post ut då ja öppna dörren medan ja plocka upp den kände jag en lite obehaglig doft. Avloppen bruka ju börja lukta om man inte spola i kranran. Så ja spolade i toan, starta alla kranar, gick tillbaka å plocka upp posten, stängde dörren å skulle tända lampan.
Då gick de inte.. Inte nästa lampa heller, eller den tredje.. Va fan? Betalade ju elräkningen innan ja åkte..
Telefonen skrek å påminde mig om att den va hungrig. Satt in laddaren i väggen å insåg att de va ju dumt för ja ha ingen ström..

Gick in i köket å då såg jag på golvet, nedanför kylskåpet, stora blodfläckar!
Ingen ström - ingen el i kontakterna = Ingen el till kylen!
Då gick de upp för mig var den äckliga doften kom från!!!

Ringde elbolaget, dom sa att allt va i sin ordning, dom hade inte stängt av strömmen. Ringde fastighetsägarna å dom skulle skicka hit nån. De tog typ två timmar å ja satt i denhär mindre goluktande lägenheten å vågade inte öppna frysen för visste ju inte hur länge lägenheten vare utan ström. Men av doften att döma och de torkade blodet på golvet hade de inte hänt nyss om man säger så.

Olle som kom kunde inte fixa problemet, ja bad han öppna frysen för ja ville inte öppna å mötas av mögel eller maskar som kräla runt. 
Den stank som kom då han öppna frysen gå inte beskriva me ord. FYFAN! Han höll på att kräkas å ja sprang å öppna balkongen! Han sa att de såg ut som vanligt, men de stank ju...
Inte så mycke annat göra än att ta tjuren vi hornen å tömma skiten!
 
                           
                             Blandning av blod, glass, bär, vatten å gu vet va
 
Mådde så ofantligt illa!
Olle hjälpte mig bära ut skiten. Sen skura ja som en galning men de gick inte bort, de hade runnit inne i listerna å hur mycke ja än torka så rann de ut mer.
De va som ett blödande kylskåp som skulle passa i vilken skräckfilm som helst.
 
De kom en elektriker å fixade elen så iaf ett problem mindre.
Olle skulle kolla om ett annat kylskåp åt mig men han startade dehär å sa att stanken kanske blev mindre när de vart kallt å frysen frös. Men sa att ja ville i vilket fall som helst inte ha dehär även om de sluta blöda för ja VET att de ligger äckel i listerna.
Stanken blev mindre men de va ett helvete att sova den natten. Mådde galet dåligt.

Igår eftermiddag ringde ja Olle igen å sa att han va fan tvunget komma hit å bära ut de för ja palla inte me odören. När han kom å kände hur de lukta så förstod han mig. Han hade hittat ett annat skåp som ja skulle kunna ha provisoriskt till på måndag då ja ska få ett nytt.
När vi kastade ut skåpet flyttade just en ny granne in under mig, de rann blodglägg i hela trapphuset å dom sa att de stank ju rätt bra. Haha.. Mhmm de va lite jämfört me va som varit i min lägenhet!
När skåpet va ute tog de ungefär bara en halvtimma innan lägenheten va nästintill fri från äckeldoft!!
FRIHET!
Kunna andas i sitt eget hem. =)
De va ju inte riktigt så ja hade tänkt tillbringa mina första dagar hemma.
Innan ja åkte på resan visste ja att de skulle bli 2 fattiga månader då ja kom hem och uttryckte "Tur att ja ha så mycke mat i frysen" men nu ha ja varken mat i frysen eller pengar.
De straffar sig.....
 
Kan man få ut dehär på försäkringen?
Ja folk påstår de men ja orkar alvarligt inte tjaffsa me sånt. Men då ha ja ju en ängel till mamma så hon gjorde en anmälan åt mig och försäkringsbolaget kontaktade mig nästan direkt och sa att dom ha en schablon för sånthär så summan är beroende på skåpets storlek, inte va man ha i, om man inte ha exklusiva saker i (ja hade ju dock torkat renkött från pappa och renfilér men men) skulle ha pengar på mitt konto inom en vecka. Och me tanke på att ja faktiskt hade torkat renkött å sånt så fick ja lite mer pengar än va mitt skåp va stort, men de va ändå inte mycke, men absolut bättre än inget.

Som en "tröst" är de kallt å ja fryser..
Välkommen hem Kate!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0