Var falsk, det lönar sig!

Nu är inte jag den snyggaste eller bästa människa på jorden.
Men de finns absolut folk som se betydligt sämre ut än mig, som är tråkigare och tillför mindre än mig.
 
                                       


När man ser par på stan kan man ibland tänka "Men han/hon ha säkert en fin personlighet" när de är ett sånt par som e lite osannorlikt. Sen kan man se "perfekta" par och då tänker man lite hädiskt "Å dom e förmodligen lika ihåliga som tennisbollar då dom bara går efter utseendet".
Sen finns de såklart dom som e både snygga och smarta, och de som e både fula och idioter.
Och de är de ja ska prata om lite nu...

Många säger att de enda som är fel på mig är mitt dåliga självförtroende, att de gör att jag stöter bort folk iställe för att attrahera folk. Okej, de få ja leva med.
Men va ja tycker är så märkligt är att killar verkar inte ha nå filter som kan se va som e äkta och va som e falskt.
 
Ta en tjej, hon är absolut inte snygg nånstans, hon ha dålig humor, är falsk och gör till sig när hon pratar, sminkar sig som "hjälp". Skrattar högt och tillgjort för att synas och hon vill va i centrum. Är hon inte i centrum så blir hon sur och blänger på folk, men sånt ser inte killar. Dom tror att hon är som hon framställer sig, för mot dom ler hon ju när dom kollar på henne. Alla tycker ju då att hon e fantastisk och är vän med henne.
Å de är väl jättebra att hon har vänner.
Men de känns lite märkligt att man ska måsta spela å göra sig till, skratta falskt och kräva va i centrum för att få vänner och killar.

Jag är i stort sett motsatsen. Är för ärlig, visar att ja mår dåligt, säger va ja tycker, håller inte me bara för att göra folk till lags, skrattar bara åt sånt som ja faktiskt tycker är kul, inte för att göra folk glad när dom sagt nå skittråkigt. Umgås bara med folk som får mig att må bra och som faktiskt vill vara i min närhet för den ja är. Är inte vän med alla bara för att va i centrum, drar mig för att va medelpunkt. Isolerar mig ogärna men gör det ändå.
 
De tråkiga är dock att jag gärna undviker folk som är vän med sånna som den tjej jag beskrev. För om dom inte kan filtrera å se sanningen i en sån människa så se dom förmodligen inte nån sanning i mig heller.

När man får höra att nån man gillar är intresserad av en sån människa så funderar man om världen verkligen är på väg åt helvete. Men allvarligt när man blir bortvald för en sån människa då är de bara inse att killen inte är nåt att ha.
Om killen skulle välja en mindre snygg tjej, men som ha en bra personlighet, då skulle jag inte säga nå..
Men en människa som e ugly på utsidan å falsk på insidan?
 
Jag e bräcklig på utsidan och genomtrasig på insidan..
Men är absolut sann och ärlig.
Men vi vet ju redan att sånt e bara tjaffs!

Ljug, låtsas att du är nån du inte är, kräv uppmärksamhet, skratta åt allt så kommer folk gilla dig! (fast de är ju inte dig de gillar, är ju den du låtsas va)
Ingen kille kommer ändå veta skillnaden.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0