En dag på moped..


Mellan Karon och Patong
 

Vad kan Kate ha att berätta om denna dag måntro...
Ja egentligen borde jag inte ha så mycke att säga, men känner på mig att det blir ett långt inlägg.
Vaknade 8, drog mig ett tag för moppeuthyrningen öppna ju inte förrän 9.. Smörjde mig noga för idag skulle bli en dag då solen konstant ligger på axlarna och ryggen.
TUR att de ha vare disigt och molnigt idag för ja ha bränt mig ändå....



Hasa ner då klockan va halv 10 å få då höra "No more motorbike"
WHAT? Hur ha alla hunne ta slut på en halvtimma?
Hade verkligen ställt in alla mina våglighetsmekanismer på att he mig ut på vägarnan idag så dehär va inge svar jag ville ha!
Gick till nästa ställe, samma sak där, men hon hänvisade mig till "killarna runt hörnet inefter gatan"
Kom dit å där sitter två "gangsters".. Okej, ha ni en moppe till mig?
Inga problem säger den ena, den andra kollar på mig och säger "Kan du köra?"
Stammade fram ett "jaaaa.."
Sen va dom jättesnälla, dom visade, förklarade, sa hur ja skulle köra, att ja skulle va rädd om mig och om jag kände att de va jobbigt eller blev rädd för all trafik och inte ville köra så skulle ja komma tillbaka så hade dom en kille som kunde köra mig hela dan.

 

 

Körde iväg och kände mig välda duktig, tankade och ut på stora vägen. Redan där kom ja lite fel för de va inte den vägen jag hade planerat i min hjärna. För i Karon finns en rondell och jag hade planerat så att jag skulle köra rakt fram i den, inte en högersväng!! Ha planerat hela min rutt så ja skulle slippa rondeller helt, eller som mest vänstersvängar och rakt fram..

 


Kamala?
 
Surin
 

Stannade och fotade lite i Patong, Kamala och Surin men kände att jag skulle köra så långt upp som möjligt idag så de va bortgjort. Ville ju till flygplatsen och ta bilder på flyg som seglar just över stranden. Så hela dan ha egentligen vare en gissningslek hur ja ska komma till den stranden.


Stannat där jag velat och fotat under vägen. Men ha mest kört stora vägar och då är de inte så mycke att fota.
Stannade till vid ananasplantagen och träffade riktigt trevliga människor.
De är garanterat hit som man betalar utflykter för att komma och se, men alltså de gick ju minst lika bra att jaj åkte dit själv och fick prata me de som jobbar på fältet och inte bara me en guide, fota lite anansar och få mig en hel ananas för 2.50kr.. Jag gav dom 5.. Herregu, de är ju rena rånet ändå..

 

 

Ananasplanta


Ska ni äta färskare ananas än de ja ha äte idag då få ni fan äta medans dom fortfarande sitter kvar på plantan. Helt MAGISKT gott va de oxå!!!
Men vet ni va, känner mig som en idiot, ha allti trott att ananas växer på träd.. Tji fick jag! =D

 

Nai Thon Beach
 

Kom till flygplatsen men ja kom mig inte ner till stranden för den ena vägen va avstängd å den andra hade dom en hutlös entreavgift för de va naturskyddsområde (vid en flygplats?) så jag gav upp och tänkte att ja skiter i dendär bilden - så egentligen va ju resan ända dit upp lite onödig.


På väg därifrån såg jag skylten till ett av vattenfallen men hittade inte vägen.
De är nå ja hatar me Thailand, skyltanvisningarna är alls inge bra. De kan stå "Kata 19km" å så en pil till höger. Så då svänger man ju in efter den vägen å tänker att de är 19km till Kata, men NU den hårda vägen efter sådär 26 felkörningar idag ha ja fattat att de är om 19km man ska svänga höger för att komma till Kata som kan va 3mil efter det att man svängt av.
Snacka om snurrigt system..
Men nu e ju frågan om ja ska köra ända dit upp imon me bara för att se vattenfallet, jag vet ju inte ens om de är stort. Kanske ska googla de ikväll.
För ja, de bli en moppedag imon me. Ha bränt mig som faaan på axlarna men de få ja leva med. =)

 

Å jag som då skulle undvika allt va rondeller och större orter hette hamnade ju då helt galet fel och vips så va ja i Phuket Town - rusningstrafik! =O
Nämen de är väl bara att ta tjuren vid hornen då man lix sitter i sadeln. Fan, va lite nervös. Å behöver de ens nämnas att jag NATURLIGVIS körde fel i en rondell och hamnade galet långt söderut iställe för i Kata, va så trött ville nästan gråta.
Saken va den att om ja fortsatt en bit till så skulle ja ha kommit till Phomtemp Cape, men klockan va alldeles för tidigt för solnedgång och kände inte för att vänta för att sen köra i mörker hem efter vägar jag aldrig kört.

Viewpoint där man ser Kata, Karon och Patong

Jag är en trafikfara både hemma och här då jag e ute och kör. Ser nå jag gillar och vill fota, gör U-svångar för att komma tillbaka till platsen igen. Men vadå, man måste ju annars går man miste om bilder.. =)
 
Kvällning vid Kata
 

Svart vägmarkering upp, blå på väg hem..
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0