Hyra moppe!!

 
Vill faktiskt äta en rosa fisk nån dag...
 

Man kan ju undra varför de bli så mycke bilder på mat då man är i Thailand. Kan de va för att ja inte gör annat än äter? =O
Eller är de så att när man sitter där så kommer man på att man faktiskt ha en kamera. Ja e inte den som ha kameran uppe då ja går omkring. Så egentligen missar ja nog en hel del. Sen är ja inge bra på att ta miljöbilder, de se mest kaotiskt ut för ja ta inte fokus på nånting speciellt å ja gör inga skärpedjup utan ja bara trycker. Kanske borde öva lite på dedär nu då ja ändå inte ha så mycke annat för mig?

 


Gatan där jag bor

 

Gick till en restaurang där jag ätit alla andra gånger då ja varit här. Då jag och mamma va där serverades jag rå kyckling så ha liiiite emot den restaurangen men va så sugen på grillspett och bakad potatis. Fick mitt kycklinggrillspett men ingen bakad potatis för dom hade slut.. Så gick därifrån halvt besviken, men mätt..


Gick även till en resebyrå och fick en karta över Phuket, som visar vart vattenfallen finns och var man kan tanka osv. För ja ha hittat ett ställe där de kostar 250bath per dag att hyra moppe. Tänkta ta två dagar. Nervöst som fan är de för de är kaos på gatorna här....
Men HÅLL TILL VÄNSTER så ska de nog gå bra dehär..
Å nu ha ja ju karta så kanske ja vet vart ja ska. Tänkte åka så långt upp som möjligt imon, få de gjort först.. Så kan jag ta de närmaste ställena nästa dag.
Om jag hinner och hittar ska ja även till Phomtemp Cape imon, jättefin solnedgång där. Men de innebär att ja måste köra hem i mörker å de är lite läskigt....

Nu ska de packas så allt är klart för imon, uthyrningen öppnar 9 å då ska ja fasen va där.
Vi se väl om ja överlever dagen........

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0