Mulen stranddag..

 
Fossinglek i sanden
 

Dagen började - Aaaaah! ONT I RÖVEN!
Nej, hade inte haft nån form av sexuella lekar igår, (tyvärr?) däremot moppeturen runt hela ön hade gett bieffekter på mina skinkor.. Klockan 9 va ja å skulle lämna tillbaka moppen. Killen som hyrde ut kom 9.45.... Morrhår..
Riktigt mulet väder så dagens plan var att åka buss in till stan, killen på uthyrningen va så hjälpsam å skulle säga hur jag skulle göra å hur man åker. Tack, jag ha vart här 3 gånger tidigare, åkt buss in till stan förr, men jättesnällt att du informerar! =)

 

Gick till hotellet och började packa hop men så kände jag att tröttheten gjorde sig påminnd. Hade trots allt knappt druckit något igår. Vattenbrist är absolut inget jag vill ha, men känner att de är på väg. SÅ beslutet blev att stanna i Kata idag ändå. Strosade ner till stranden med min bok, la ut handduken på stranden (behövde ingen stol me parasoll då de inte va sol) och somnade på stranden.
Hur mysigt som helst måste jag erkänna.
Har än inte hört talas om nån som blir mördad mitt på ljusa dan sovandes på stranden, dock ska man passa sig för sånt på kvällar och nätter.

 


Badar!! =)


Efter ca 3h kände jag att de va lika bra lämna stranden, de va ändå dags för sen lunch. Sökte efter min papayasalladkille men hittade honom inte!
Så de blev ingen lunch.. Somnade då ja kom till hotellet igen. Galet va trött man kan va!!

Runt 18 va de fasen tid för något i magen ändå. Pratade lite med restaurangkillen här breve som pratar med mig vaaarje dag. Sen gick jag till Dannys för ett par strawberry saquri som fördrink. Kohn kom förbi och han jobbar tydligen inte där längre utan vägg i vägg nu.

 


Kohn på Dannys

 

Så vi satt och pratade ett tag innan han gick tillbaka till sitt jobb. Pratade oxå med ägaren och han höll med om (precis som Kohn) att de ha blivit väldigt lugnt i Kata nu, de är nästan inge folk alls på gatan.
De kan förvisso bero på att de byggs så mycke nytt som såklart drar folk till sig.
Men ingen verkar vara lika glad som dom va förut. Kan undra om de är nå politiskt som ligger bakom eller om de bara e bristen på folk.
I vilket fall så är deras daquri helt galet goda..

 


Sjukt snabb och duktig kille. Hans lön är nog helt klart underskattad.
 

Under tiden jag satt där specialbeställde jag en sak åt en kollega, så en kille satt sig ner för att fixa det jag ville ha. Fan Thailändare är helt underbara!
De tog knappt en halvtimme så va saken fixad. =)

 


Kyckling i ostronsås. Vet jag måste snart vidga mina vyer. ;)


På Buffalo Steakhouse kom jag i samspråk med två helt underbara människor från Gotland och tiden mest flög iväg. De är så enkelt att komma i kontakt med trevliga människor i denhär delen av världen. Hade önskat att de va lika enkelt där hemma i kalla inbundna Sverige. 

 

 
Få se vad jag hittar på att göra imon. Just nu orkar jag inte ens tänka.. Sängen e mer lockande än morgondagen kan jag lova. Väckaren står på 8, men ha faktiskt tänkt att slå av den innan jag somnar så jag HOPPAS att jag få en välförtjänt sovmorgon imon. Å med sovmorgon menar jag en svensk sådan så om ja vaknar innan kl 6 svensk tid kommer jag att gråta!!!
I vanliga fall är de ju skitbra att va i Thai för då man kommer hem ha man lixom "extratimmar" man kan sova, men me mitt jobb så stiger ja ju upp samma tid nu som hemma.. Klockan e 8 här, men 2 på natten hemma, precis då ja alltid stiger upp..
 
Nu... Nattis på er...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0