Ny moppe...


Ovanför Kata
 

Några ryssar, eller halva ryssland, hade fest våningen ovanför mig igår. MIn sömn har därför inte varit bland de bästa. Okej att dom hade fest och levde om innan dom skulle ut, men dom började ju om igen när dom kom tillbaka på natten..
Därför va ja alls inte på humör att stiga upp i morse. Ha funderat en del på hur jag ska smörja mig för att nu få nån färg så de blev morgonens pussel. 15 här, 10 där och 6 överallt annars. Och sen badade ja bort de mesta ganska direkt och smörjde in mig me sololja 6 på armar och ben.



Sololja 6

 

Än en halv dag spenderad direkt på sanden. Dehär me att ligga i skugga känns inte aktuellt längre, de gör ja bara om ja inte vill bränna mig. Men nu verka de va helt omöjligt att bränna sig!  Eller nu ljög jag, ha faktiskt bränt fötterna idag, varför ja smörjde in dom me olja de kan jag faktiskt inte riktigt förklara.
Eller säger såhär, att bränna sig på stranden verka va helt omöjigt men då man åker omkring på moppe eller går, DÅ bränner man sig på nolltid. 

 

Sen deppa ja nu galet mycke över min vikt. Man kan fan inte se ut som jag å va på stranden! =/ Borde va olagligt.. Känner mig som en jävla elefant bland alla andra..
Så från å me nu måste ja dra ner på ett mål mat om dan som hemma. Men nu ha ja inge dietshake att väga upp de me. Så, de få bli en lätt lunch varje dag runt 15 tiden, thats it.

 

Efter stranden och lunchen va klockan som sagt 15 och jag funderade på om ja skulle sova en liten snabbis eller ut å gå. Bestämde för att se om de fanns nån moppe att hyra, de fanns de. Så nu hyrde jag i 4 dagar - till den 30e.
Fick för mig att åka till Phomtemp Cape, mena klockan va ändå bara 3 å varför inte göra en sån sak nu när solen ändå snart ska gå ner.
Men som vanligt kan man inte lita på mina planer...

 


Kata Noi

 

                                       
                                        Kata Noi

 

Sen kom elefanternas skog, va tvunget vända om för att fota en skylt. Är som sagt en ren trafikfara när ja ser saker som bara måste fotas ;)


Men de va inga elefanter hemma just här idag
 
                                     


Och när jag fotat den såg jag en väg som gick in där det stod......  Ja, va sto de, nånting Beach iaf, så naturligtvis va man tvunget att följa den vägen! Å de va en upplevelse de vill ja lova! Mer brant och läskigt ha ja nog aldrig kört, stenigt, fårigt, guppigt, håligt å rätt ner!!

 

Just här va de inte så brant så ja kunde stanna å ta en bild på mig

 

Så synd att man inte se hur brant de är.. Här va moppen av, jag rullade bara.
 

Bra bromsar är verkligen a & o här! En thaikille på väg upp stannade å sa åt mig att ta det väldigt försiktigt. De gjorde jag oxå. När man efter mycke långt och länge kom ner så står det en stor skylt att det är privat strand å att de kostar 250bath.. Men hallå, ha ju inga pengar me mig! Skulle till P Cape lixom..
Aja, de va bara att vända upp hela vägen. Å upp va minst lika läskigt som ner.


De är nästan en mil till P Cape så jag beslutade mig för att åka till hotellet iställe för de skulle va snopet om jag skulle missa solnedgången bara för att ja som vanligt säkert skulle köra fel, nu sitter man på hotellet och tänker "skulle nog ha hunne". Men ska ha moppen i 4 dar till så få väl hoppas att de är bra solnedgång en annan dag, och att jag då få planera min tid lite bättre. Mena idag va de ju inte ens tänkt att jag skulle nånstans så ha gjort mer än va ja tänkt idag!! =)

 


Solen på väg ner

 

                                      
                                       Solnedgång
 
                                      
 
 

Imon är de alltså moppeutflykt som gäller!

Ska försöka ta mig upp mot vattenfallet och funderar på att åka till Surin Beach igen. Ligga där över dan. Nu ha ja inte vare till själva BEACHEN som surin e känd för utan ja ha bara åkt förbi och fotat längstefter Surin. Få se om ja hitta den stenen som alla utflykter går till, elle man kanske bara ser den från vatten. Vi få se. =)

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0